2012-01-19, 14:52
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Hejsan!

Tänkte höra om någon vet var jag kan vända mig för att få några gamla kalle tidningar värderade eller kanske ni vet ett ca pris på vad man kan få?

Tidningarna är ifrån 1970-1980, dom är i väldigt bra skick och en del ligger skyddade i plast mappar.

Kan ta bilder och slänga upp om det skulle hjälpa

Är mest nyfiken på värdet, funderar absolut inte på att göra mig av med dessa :P
Citera
2012-01-19, 15:20
Medlem
http://www.seriesam.com/guide/kalleanka.htm
Citera
2012-01-19, 15:25
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtract
http://www.seriesam.com/guide/kalleanka.htm

Tack så mkt ska genast ge mig in och ta reda på hur många kr som ligger här bredvid mig
Citera
2012-01-19, 19:59
Medlem
Frostnatts avatar
Så nya tidningar har troligen bara något värde om de är i perfekt skick, både gällande hantering och faktiskt tryck. Därav listas bara pris för NM för tidningar från mitten på 70-talet

NM är inte bara "väldigt bra skick" Det är i princip perfekt skick även i saker du inte har haft någon kontroll över. Inga skador överhuvudtaget, perfekt bindning, perfekt färgtryck.
Kan du se en skada, hur liten den än är, är det troligen inte NM.

Det finns bara en högre gradering och den är mest hypotetisk och gäller bara tidningar som inte varit i cirkulation (eller hanterad med sinnessjuk varsamhet...).
Citera
2012-01-19, 20:29
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Så nya tidningar har troligen bara något värde om de är i perfekt skick, både gällande hantering och faktiskt tryck. Därav listas bara pris för NM för tidningar från mitten på 70-talet

NM är inte bara "väldigt bra skick" Det är i princip perfekt skick även i saker du inte har haft någon kontroll över. Inga skador överhuvudtaget, perfekt bindning, perfekt färgtryck.
Kan du se en skada, hur liten den än är, är det troligen inte NM.

Det finns bara en högre gradering och den är mest hypotetisk och gäller bara tidningar som inte varit i cirkulation (eller hanterad med sinnessjuk varsamhet...).

Mjo jag kom med fram till detta... en av dom från 1970 är därimot i perfekt skick (vad ögat ser). tror inte heller den har blivit läst någon gång (kändes så om man börjar öppna den)
Är dock roligt att ha alla dessa tidningar i så pass "perfekt" skick som dom är med tanke på deras ålder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in