2012-01-18, 21:24
Medlem
Hej, det är såhär att min dator fryser sig när jag spelar Leugue of Legends tillexempel, och mitt internet dör lite titt som tätt, ibland försvinner det i 15sec, sen kommer det tillbaka. Ibland försvinner det helt och måste köra nätverksdiagnostik(felmeddelande: Standardgateway är inte tillgänglig). Har ett msi z68a-gd65 med Realtek RTL8111E närverkskort, kör på windows 7 64-bit.

Har letat överallt om vad som kan vara fel, prövat allt möjligt som ändrat inställningar i närverkskortet(Hastighet & Duplex till 100 Mbps Full duplex, stängt av sidskalning, stängt av IPv6 och stängt av flödeskontroll), inget har gett något resultat . Har inte prövat att avinstallera drivrutiner dock.

Sen att spelet fryser har jag läst att det kan vara nätagget som inte ger tillräckligt med power, eller det är fel på minnet. Tvivlar på att det är nätagget, är väl en månad gammalt typ, är ett xfx pro 850w.
Minnena är corsiar vengeance 8gb 1600mhz, satte de på 1600mhz i bios men läste att det kunde göra att de hängde sig så satte det på auto.

Något som vet vad som kan vara fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in