2005-01-22, 10:59
Medlem
problemet är väl inte direkt hur man gör (låter det växa) utan hur man gör för att låta det se någorlunda civiliserat ut under tiden det är halvlångt.

någon frisör/hårhobbyist som har tips eller frågor?
Citera
2005-01-22, 11:13
Medlem
LadyTieras avatar
jag vil veta med, min man ser ut som en monchichi just nu
Citera
2005-01-22, 11:25
Medlem
von Schmerzs avatar
Det är bara att fortsätta lida och hoppas på det bästa. Just perioderna då det är för långt för att göra frisyr av men för kort för att vara långt (ca 3 månader efter kortklippt) och pageperioden (ungefär ett år) är speciellt jobbiga.

Lättaste sättet är att undvika folk man känner, och jobba på ställen där det inte krävs ett propert utséende.
Citera
2005-01-22, 11:28
Medlem
hagge3s avatar
Det är bara låta det växa, sen när luggen kommer till typ ögonbrynen så är det bara gå till en frisör och skaffa en frisyr för den längden. Resten löser sig själv.
Man kanske inte är jättesnygg men vad gör det?
Citera
2005-01-22, 12:22
Medlem
Det verkar vara svårt att låta håret växa och samtidigt klippa det så att det ser brukligt ut, det kanske är omöjligt att kombinera??

det man kan göra är att köpa ett dussin kepsar och vägra att ta av sig dessa under "växperioden". för de som vill märka ord så observera att man använder lämpligen en åt gången.

då kommer följdfrågan.............jag hade tänkt mig en frisyr ungefär som.....*tänka* (har aldrig haft långt hår i hela mitt liv)
nu blev det svårt....jag kan inte se någon passande frisyr framför mig.

Kan någon ge tips på snygga frisyrer om jag säger att mitt hår påminner kanske lite om "snygg lars" från ica reklamerna.....lite halvlockigt och grovt

Hur håller man en sådan frisyr som snygg lars har i trim`?? går man till frisören en gång per vecka?

upplys mig
Citera
2005-01-22, 12:44
Medlem
pentrys avatar
Långtidssjukskriv dej. Stanna inne och håll tummarna.
Citera
2005-01-22, 12:55
Medlem
man kan ju alltid säga åt chefen att man växer som person........kanske lite långsökt
Citera
2019-07-18, 11:49
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheModeratUtseende
.

Haha, kan detta vara den värsta trådbumpen genom flasbacks historia? 14 år gammal tråd bumpas med någon som inte säger någonting. Till råga på allt en helt ny medlem som kommer med sitt första inlägg. Ingen bra start på det flashbackandet!

On.T: det är bara att lida igenom de hemska faserna. Dölja det vildvuxna håret med en huvudbonad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in