2012-08-18, 23:07
Citat:
Ursprungligen postat av Prowler-
Som sagt, överbetald. 19700:-/mån för att passa barn. Fast det är klart. hade ni fått mer betalt kanske ni inte hade skadat barnen. (ironi) Jag är väl medveten om att man kan riva något barn med en nagel eller liknande om man ska stoppa dom från att slåss eller så. Jag vet. Men som när min syrra hämtade sin lilla på dagis för ett tag sen med blåmärken runt handleden. Fullständigt oacceptabelt.
Jag tillhör själv arbetarklassen, så den diskussionen behöver vi inte ta. Sen förstår jag inte vad min eventuella vilja att ta kvinnodominerade yrken har med saken att göra.
Ja, DET håller jag med om. Det är ett fruktansvärt överbetalt yrke, men det pratade vi inte om. Vi diskuterade "misshandel" som många har kallat det av barn på dagis/förskola.
Vidhåller fortfarande att skulle mina barn ha blåmärken eller sår orsakade av en "pedagog" så hade det blivit ett jävla liv.
Edit: Såg nu att tråden vart död ett tag. Sorry för bump.
Jag tillhör själv arbetarklassen, så den diskussionen behöver vi inte ta. Sen förstår jag inte vad min eventuella vilja att ta kvinnodominerade yrken har med saken att göra.

Ja, DET håller jag med om. Det är ett fruktansvärt överbetalt yrke, men det pratade vi inte om. Vi diskuterade "misshandel" som många har kallat det av barn på dagis/förskola.
Vidhåller fortfarande att skulle mina barn ha blåmärken eller sår orsakade av en "pedagog" så hade det blivit ett jävla liv.
Edit: Såg nu att tråden vart död ett tag. Sorry för bump.
Jag har jobbat på dagis ett par månader. Jag jobbade med barn mellan 1-5år.
Det första jag vill att ni ska förstå är att på dagiset jag jobbade så var vi 3st (om ingen var sjuk eller om man får tag i en vikarie) som fick ta hand om 17 barn. Med andra ord hade vi 5-6 barn som vi själva fick hålla koll på. Nu vet vi ju alla hur barn är, särskilt på dagis då deras föräldrar inte är där och dom känner att dom kan göra lite som dom vill då många förskolelärare helt sonika är livrädda för att säga till barnen ordentligt, då det ofta kommer en otroligt vinklad historia ifrån deras stackars barn. Jag förstår föräldrarna när dom tror på sina barn, självfallet. Men till 99% så snackar dessa barn bara en massa skit.
Har man sen (vilket alltid verkar finnas såväl i skolan som på dagis) ett gäng individer som gör ALLT för att reta gallfeber på varandra. Det utvecklas bråk på direkten. Tror ni att barn håller tillbaka i deras slagsmål så får ni tänka om. Här snackar vi sparkar på kamraten som ligger ner oförberedd samt stryptag.
Just stryptag är något som är otroligt hemskt då du måste få bort barnet DIREKT. Det är livsfarligt. Då många barn är arga så lyssnar dom inte en sekund på vad du säger vilket gör att man måste bända bort armarna. Barn är starkare än vad man tror när dom är förbannade så det är lätt att det tillkommer blåmärken. Rivsår händer om man inte har tagit hand om sina naglar (jobbar du på dagis och har naglar så är du dum i skallen).
Min poäng utav detta moln av konstiga formuleringar är alltså att skit händer. Barn är dumma jävla idioter då dom just är barn. Dom är oresonliga och många föräldrar är tamefan värre.
Att detta skulle vara ett överbetalt yrke är bara en åsikt personer utan erfarenhet kan säga. Såvida man inte är gravt efterbliven vill säga. Alla borde spendera en månad med att jobba som föreskolelärare. Kanske skulle vi bli av med alla dumma jävlar till föräldrar som tror att dom är någon guru för att dom lyckats halvuppfostra ett eller två barn samtidigt.
P.S. Prowler, far och flyg din dumme fan.