2012-01-22, 18:18
Medlem
Tycker nog att låtarna på senaste albumet är lite väl svaga för att lyfta dem till de högsta nivåerna, men det är givetvis ett framsteg i deras karriärer.

Får de bara några hit-låtar kommer det att räcka hur långt som helst. Klaras röst är helt sjukt bra och stämsångerna perfekta.

Nu är ju frågan hur stora de själva vill bli. De har ju sagt "We aim for the hearts, not for the charts", så risken kanske finns att de hamnar i någon slags americana-fålla och inte når den breda publiken.
Senast redigerad av namram 2012-01-22 kl. 18:21.
Citera
2012-01-22, 23:07
Medlem
Ja altså den här skivan är ju inte någon skiva som kommer att ta sig högt på charts i någon land möjligen med undantag av Sverige, men här har det ju redan fått maximal exponering och hype. Dock kommer den att öppna dörrarna till mer medial exponering i USA vilket antagligen leder till att de på nästa skiva får jobba med bättre producent. Mogis i all ära men jag tycker inte att han gjorde något speciellt bra arbete med denna plattan.

Jag tycker dock att Klara har en naturlig förmåga att skriva radiovänliga hooks och det kommer att ge utdelning sinom tid. Det räcker med att de får in en enda låt på hitradiostationerna i USA så kommer de att sälja skivor i hundratusentals. Som sagt USA blir deras domestic market tack vare att de lärt sig språket. Det hade varit ybersvårt för dem om de hade kommit dit och pratat svengelska.
Citera
2012-01-31, 13:43
Medlem
DorDors avatar
Lustigt att det skapas en tråd på FB nu när de varit rätt hypeade i mer än två år.

De fick ju en riktig skjuts av Fleet Foxes-covern och spelat på alla stora svenska festivaler.

Och med tanke på vilka artister de samarbetar med, som Mike Mogis från Bright Eyes som producerat och medverkat på nya plattan, är det inte så konstigt att de slår snabbt i USA.

Lyssnar väldigt mycket på P3 och blir lika lycklig varje gång de spelar Emmylou. :3
Citera
2012-01-31, 16:06
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DorDor
Lustigt att det skapas en tråd på FB nu när de varit rätt hypeade i mer än två år.

Lyssnar väldigt mycket på P3 och blir lika lycklig varje gång de spelar Emmylou. :3
Va? Har jag suttit instängd i en grotta de senaste två åren eller?

Emmylou är riktigt grym, förgyllde min väg hem från jobbet idag!
Citera
2012-02-03, 22:55
Medlem
dansunds avatar
Grymt bra! Imponerad
Citera
2012-02-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Va? Har jag suttit instängd i en grotta de senaste två åren eller?

Emmylou är riktigt grym, förgyllde min väg hem från jobbet idag!
de spelade väl på wow 2009?
Citera
2012-02-04, 09:40
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
de spelade väl på wow 2009?
Aha. Aja, bättre att upptäcka dem nu än aldrig.
Citera
2012-02-05, 13:27
Medlem
Rocket-Queens avatar
Gick i samma plugg som den yngre där de uppträdde en del från början (2007). Jag minns dock inte så mycket från det förutom en cover på Hallelujah. Vi hade en tjej i klassen som var bra kompis med henne iallafall. Inte visste man att de skulle bli så stora som de är då. Men visst har man följt dem från början och tyckt att deras musik är ganska bra. Men det är först på senaste som jag har hört hela album med dem och tyckt att deras musik är riktigt bra för det mesta!
Citera
2012-02-05, 15:49
Medlem
Triremers avatar
Fulare tjejer får man leta efter.

Kritikerna älskar dem för att de är fula.

Hade de varit snygga så skulle kritikerna inte lyft dem till skyarna.

Jag säger inte att de är dåliga men de faller inte mig i smaken och ser ut som två sura disktrasor.
Citera
2012-02-05, 16:41
Medlem
LasseLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Fulare tjejer får man leta efter.

Kritikerna älskar dem för att de är fula.

Hade de varit snygga så skulle kritikerna inte lyft dem till skyarna.

Jag säger inte att de är dåliga men de faller inte mig i smaken och ser ut som två sura disktrasor.

Kryp tillbaka in i grottan du kom från. Vem fan bryr sig om hur folk ser ut? Det är ju musiken som är det viktigaste.
Citera
2012-02-05, 18:19
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseLarsson
Kryp tillbaka in i grottan du kom från. Vem fan bryr sig om hur folk ser ut? Det är ju musiken som är det viktigaste.

Jag menar att de är hyllade för attt de är fula. Med samma musik och ett vackert utseende skulle kultureliten inte öst beröm över dem.
Citera
2012-02-05, 21:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Jag menar att de är hyllade för attt de är fula. Med samma musik och ett vackert utseende skulle kultureliten inte öst beröm över dem.
Dummaste jag läst på länge. Mongovarning på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in