Hej!
Förra året studerade jag på komvux under jan-jun månad. Jag hade bidrag och fullt lån från CSN.
Tyvärr gick studierna åt helvete pga tråkiga/personliga omständigheter.
Nu när saker och ting har ordnat upp sig vill jag ge det en ny chans, börja om på nytt. Har däremot hört att CSN inte beviljar lån/bidrag om man tidigare inte skött sina studier. Jag har sökt in, men inte fått något besked om hur vida jag blivit beviljad eller nekad än... Men jag tror inte att jag kommer bli beviljad
SÅ.. Man har ju hört om folk som skrivit in och bett om en andra chans och fått det, kanske har dom haft en väldigt bra anledning? Men jag har även hört att CSN kan vara rätt schyssta ibland?
Min sambo tex, hoppade av sina studier för att han ångrade sitt val och för att slippa betala tillbaka fick han ett intyg från sin läkare på att han var deprimerad och en skuld på ca 30.000kr skönk genast till 1566kr
Det hade ju egentligen inte till saken att göra men det jag undrar är om någon här inne har råkat sabba sina studier, som jag, men ändå sökt igen och blivit beviljade?
Och har någon här skrivit ett sk "snyft-brev" till CSN där ni förklarat varför det inte fungerade med skolan? Isåfall, vad skrev ni? Funkade det?
Tacksam för svar!