Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-17, 23:33
  #1
Medlem
Hej.

Jag ska köpa ett maxi företagsabonnemang, och då kan jag välja och vraka bland mobiler.

Dom jag är sugen på nu är Samsung Galaxy Note, då jag vill kunna läsa böcker på mobilen. Vet att Galaxy II är bra, men alla har den så den är jag inte så sugen på.

När kommer nya mobiler? Såg att Nexus var på gång, men inte hittat så mkt bra om den (eller ju hittat massa bra, men inte stor skillnad på den och Galaxy II).

S2 LTE är på gång, kan det vara nåt? Eller kommer det en uppdatering på Galaxy Note?

Jag kommer använda mobilen ganska mkt, internet och apps. Den får gärna ha en bra kamera och bra batteritid.
Citera
2012-01-17, 23:51
  #2
Medlem
Wosps avatar
Nexus har vad jag vet redan kommit ut bara att den kanske inte har hunnit bli levererad till alla som beställt den. S2 LTE borde komma snart men jag tror inte att de kommer att skilja sig så mycket ifrån den vanliga S2 förutom att den har stöd för 4G, någon får rätta mig om jag har fel.

För övrigt när du säger Maxi abonnemang så förmodar jag att du syftar på Tele2, om du vill ha ett bra abonnemang ta istället Telenor Fast Pris tror jag att den heter. Ett tag sedan jag kollade men förut vet jag att det ingick obegränsat av allt som finns med i Tele2 maxi fast utan några begränsningar så som 5000 tal min och 5 GB, men det är inte varför jag tycker att du borde välja telenor istället, deras täckning är grymt mycket bättre, mina kompisar som har Telenor har fan 3G teckning överallt. Gjorde själv misstaget att binda mig 24 månader med Tele2 Maxi, skulle byta direkt om jag kunde.
Citera
2012-01-18, 10:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Nexus har vad jag vet redan kommit ut bara att den kanske inte har hunnit bli levererad till alla som beställt den. S2 LTE borde komma snart men jag tror inte att de kommer att skilja sig så mycket ifrån den vanliga S2 förutom att den har stöd för 4G, någon får rätta mig om jag har fel.

För övrigt när du säger Maxi abonnemang så förmodar jag att du syftar på Tele2, om du vill ha ett bra abonnemang ta istället Telenor Fast Pris tror jag att den heter. Ett tag sedan jag kollade men förut vet jag att det ingick obegränsat av allt som finns med i Tele2 maxi fast utan några begränsningar så som 5000 tal min och 5 GB, men det är inte varför jag tycker att du borde välja telenor istället, deras täckning är grymt mycket bättre, mina kompisar som har Telenor har fan 3G teckning överallt. Gjorde själv misstaget att binda mig 24 månader med Tele2 Maxi, skulle byta direkt om jag kunde.

aa, Nexus finns redan ute, dock så står det att det är 4 veckors leveranstid på den.

JA det är comviq. Har alltid haft comviq så inte ens tänkt på nån annan operatör, men ska kika på den också. Tack för tipset.
Citera
2012-01-18, 10:44
  #4
Medlem
biljons avatar
Kolla på Nokia Lumia 800 som kommer den 23/1. Då får du en snygg telefon med en modern mjukvara.
Citera
2012-01-18, 12:43
  #5
Medlem
gsminfos avatar
Som svar på din fråga när nya telefoner kommer ut:

Tyvärr alltid före de är klara... Det lönar sig alltid att vänta ett tag, och inte kasta sig över de första halvfärdiga exemplaren.
Citera
2012-01-18, 13:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Kolla på Nokia Lumia 800 som kommer den 23/1. Då får du en snygg telefon med en modern mjukvara.

Den är jättesnygg, synd bara att den har "liten skärm".

Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Som svar på din fråga när nya telefoner kommer ut:

Tyvärr alltid före de är klara... Det lönar sig alltid att vänta ett tag, och inte kasta sig över de första halvfärdiga exemplaren.

Ok.
Citera
2012-01-18, 17:37
  #7
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -odlaren-
Den är jättesnygg, synd bara att den har "liten skärm".

Tyvärr tar det väl tid innan Lumia 900 kommer annars har ju den 4,3" och dessutom LTE.
Citera
2012-01-18, 19:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Tyvärr tar det väl tid innan Lumia 900 kommer annars har ju den 4,3" och dessutom LTE.
Citat:
Mått:3,7 tum

http://www.mobil.se/nyheter/nokia-lu...-1.495830.html

Står det fel där eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback