• 1
  • 2
2012-01-17, 19:22
Medlem
gambiafarfars avatar
Hej,

Jag har en dator hemma som jag har ett problem med. Det är en XP SP3 som fungerar mycket bra, förutom en sak. Datorn har Norton 2005 på, men eftersom denna prenumeration gått ut har jag valt att avinstallera detta program, både via kontrollpanel och med Norton Removal Tool. Hur som helst, när jag startar upp datorn igen ligger processorn (har hänt vid enstaka tillfällen att den fungerar normalt, men oftast) på 100% - och det finns spår av Norton i mitt register på datorn efter att ha anv. Norton Removal Tool. Jag kör därför detta program igen, Norton försvinner, processorn går ner till normal belastning. När jag sedan startar om datorn, finner jag Norton i mitt register samt att processorn är uppe och jobbar på 100%.

Är det någon som varit med om något liknande, eller har ni en lösning åt mig? Har jag snöat in mig på att det just är Norton, eller kan det vara annat? När Norton är borta med hjälp av programmet fungerar ju datorn fint.

Mycket tacksam för svar

Ludvig
Citera
2012-01-17, 19:44
Medlem
TorrentLovers avatar
Så du har sparat och kört denna fil? http://bitly.com/1Fwf6j

Då borde Norton-jävlen vara borta?
Citera
2012-01-17, 20:02
Medlem
gambiafarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Så du har sparat och kört denna fil? http://bitly.com/1Fwf6j

Då borde Norton-jävlen vara borta?

Länken du länkade fungerade inte för mig. Men jag använde mig av Nortons egna removal tool som man finner på deras hemsida.
Citera
2012-01-17, 20:18
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar
Länken du länkade fungerade inte för mig. Men jag använde mig av Nortons egna removal tool som man finner på deras hemsida.
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
Citera
2012-01-17, 21:50
Medlem
gambiafarfars avatar
Citat:
ftp://ftp.symantec.com/public/englis...moval_Tool.exe

Jo, men det är ju den från Norton. Det är den jag har använt.

Någon med liknande problem eller som tror sig veta lösningen? Vore grymt tacksam.
Citera
2012-01-17, 21:51
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Jo, men det är ju den från Norton. Det är den jag har använt.

Någon med liknande problem eller som tror sig veta lösningen? Vore grymt tacksam.
Gå in i msconfig (radera autostartern och tjänsten), gå in i Utforskaren och ta bort filerna samt städa upp registret?
Citera
2012-01-17, 22:06
Medlem
gambiafarfars avatar
Citat:
Gå in i msconfig (radera autostartern och tjänsten), gå in i Utforskaren och ta bort filerna samt städa upp registret?

Jo, det borde jag prova. Dock är ju norton's program till för just detta.
Citera
2012-01-18, 16:50
Medlem
gambiafarfars avatar
Bump. Någon?
Citera
2012-01-19, 02:44
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Bump. Någon?
Va fan då bump? Du har ju fått receptet på framgång av TorrentLover! Nike FFS!
Citera
2012-01-19, 04:22
Bannlyst
Bara jag som blir förvånad över att man kör Norton 2005 när det är ett drygt 7 år gammalt antivirusprogram?
Citera
2012-01-19, 13:08
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Bara jag som blir förvånad över att man kör Norton 2005 när det är ett drygt 7 år gammalt antivirusprogram?
Vad då då? Han håller ju på att avinstallera det, sånt kan ta en j-a tid, speciellt när det gäller Norton, ju
Citera
2012-01-20, 11:02
Medlem
gambiafarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Va fan då bump? Du har ju fått receptet på framgång av TorrentLover! Nike FFS!

Jag har redan provat allt han nämnt. Ingen skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk

Ser ingen anledning till att skaffa ett nytt då det är en dator jag inte bryr mig om. Den används att se på film, tops.

Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Vad då då? Han håller ju på att avinstallera det, sånt kan ta en j-a tid, speciellt när det gäller Norton, ju

Det värsta är att det inte försvinner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in