• 1
  • 2
2012-01-17, 18:47
Medlem
Hejhej! Visste inte vart jag skulle placera tråden men har en fråga angående summerburst 2012 som kommer till gbg i juni!

Har redan köpt min biljett och ska dit med ett antal polare, problemet är att det är en till av oss som är 17 år(han fyller 18 nån månad efter festivalen inträffar). Festivalen har en 18-årsgräns och han har ett falsklegg, men frågan är om det är värt att betala 750kr för att kanske komma in? Någon som gjort samma sak? Hur stor är säkerheten? Hur noga kollar de osv?

Tacksam för svar!!

Edit: Det är en väns legitimation tydligen, alltså inte ett falskid!
2012-01-17, 18:50
Moderator
T-80Us avatar
Det spelar i sammanhanget ingen roll vems leg det är. Det är lika olagligt att försöka ta sig in på det iaf.

I övrigt kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
2012-01-17, 19:25
Bannlyst
får väl smöra in sej
2012-01-18, 16:27
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftensfiend
Hejhej! Visste inte vart jag skulle placera tråden men har en fråga angående summerburst 2012 som kommer till gbg i juni!

Har redan köpt min biljett och ska dit med ett antal polare, problemet är att det är en till av oss som är 17 år(han fyller 18 nån månad efter festivalen inträffar). Festivalen har en 18-årsgräns och han har ett falsklegg, men frågan är om det är värt att betala 750kr för att kanske komma in? Någon som gjort samma sak? Hur stor är säkerheten? Hur noga kollar de osv?

Tacksam för svar!!

Edit: Det är en väns legitimation tydligen, alltså inte ett falskid!

Förra året var det några brudar som stod vid ingången när vi kom till arenan. De verkade inte vara den typen som kollade särskilt noga på de leg de ens bemödade sig att kika på.

Är han lik killen på "falsklegget" kommer han in, annars inte. Dock är det olagligt oavsett, remember that!
2012-01-22, 12:16
750 kr är ingenting, straffet om dem upptäcker det hade nog känts hårdare tycker jag.
2012-01-23, 21:47
Medlem
Dom var jävligt slappa med att kolla leg förra året iaf. Skulle själv dock aldrig våga prova om jag var under 18.
2012-01-25, 17:37
Medlem
Slutatbrymigs avatar
Det verkar ha varierat mycket vid kontrollerna för vi var ett gäng på nästan femton pers som kom tillsammans och de kollade den andra hälften av oss stenhårt medan vi som gick först bara gled igenom. Jag hade inte chansat om jag var din polare.
2012-01-26, 01:26
Hur hårda vakterna är kan variera jävligt mycket, både beroende på vart ni ska in och från person till person. Känner en som fick böta över 3000 kronor med falskt leg - på ett bonnehak. Själv har jag kommit in med min polares legg, på en bild där han var tretton år. Den enda större likheten var att vi båda hade svart hår.

Summerburst är dessutom en festival som blivit större sedan förra året. Har ingen erfarenhet av att smita in på festivaler, men att en mer känd festival -> mer övervakning är ju inte orimligt. Om du kommer in så är det ju värt det, men hade nog inte chansat. Påföljderna är ganska grova (dyra). I alla fall om man nojar över att förlora 750 kronor.

Hade provat att ta sig in på området på något annat ställe än där det står vakter isf
2012-03-07, 17:49
Medlem
Sitter i precis samma båt, är ett gäng på 5-7 killar och 2 tjejer som tänkt dra, men en av killarna fyller i juli :/ Han hade tänkt låna en polares leg, legget är fyra år gammalt, de har samma hårfärg och ser i dagtid inte helt lika ut, men om man bara kollar på legget så tror iallafall jag att den underåriga polaren lätt skulle kunna va personen på bilden. Alla vi har redan köpt biljett, han ansåg att det var värt pengarna :P

Han nojjar en del nu, hur borde vi som grupp göra för att öka hans chanser att komma in? Dra dit mer brudar? Hur borde han göra om vakten börjar kolla lite snett, bara ta legget och springa?
Senast redigerad av DimMak 2012-03-07 kl. 17:50. Anledning: stavningsfel
2012-03-07, 21:03
Medlem
Aritocs avatar
Saken är den att är han inte nervös när han går fram kommer ingen heller att misstänka något, men står han där och skakar så blir det helt klart mer misstänkt.
2012-03-07, 22:02
Medlem
thegodofthunders avatar
Om Summerburst Göteborg blir utsålt så rör det sig om ungefär 10.000 personer som ska in och då kommer kontrollen inte vara speciellt hård. Så länge din kompis ser någorlunda ut som personen på legitimationen borde det gå bra.
Jag har kollat en jävla massa legitimationer på tobaksköpare då jag jobbade på ICA och jag kollade i stort sett bara datumet på legget. Bilden reagerade jag bara på i extremfall, som när en blond, vit kille lämnade fram en arabs legitimation
Att folk sen vill betala ens 100 kronor för något så uselt som Summerburst övergår mitt förstånd, men alla är ju olika.
2012-03-11, 16:17
Medlem
lehlehs avatar
Om personerna ser någorlunda likadana ut blir det som helst inga problem att komma in!

Först visiteras för vapen och liknande föremål. Sedan går ni vidare och får scanna biljetten plus upvisning utav leg och ni väljer såklart att gå till personerna som ni märker är sköna och ungdomliga utav sig.

Lycka till!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in