2012-01-17, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Vatten är bra för att vitalisera levern överlag.

Jag ställer mig fortfarande tveksam till att det främjar levern till den grad som vissa förespråkar, dock.
Citera
2012-01-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmostNormal
Oh fy fan är det första som dyker upp i huvudet...
Detta får en verkligen att vilja springa till VC på direkten och ta prover.

-Hade du fler kurer i bagaget?
-Hur såg vätskeintaget ut?

Kan vara intressant att veta för oss som tror vi är imuna mot sides bara för att vi dricker massor.
Och en riktig tankeställare för de som vill hoppa på orala som förstakur osv.

Stort tack att du delar med dig av det som hänt och hoppas du repar dig och får lite kvalité på vardagen snart!

Detta var min första ordentliga kur. Hade nån halvsketen dboll kur nått år tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av johan3891
Mycket intressant läsning! Detta får nog flera att tänka efter, ingen vill vara med om det du genomgått.

Det är därför jag tog initiativet att starta denna. Tycker allt fler suger i sig kopiösa mängder prepp när dom inte vet vad dom riktigt gör.

Citat:
Ursprungligen postat av flashback-user
På vilket sätt skulle ett högt vätskeintag främja levern?

OnT: känslom berättelse. Tack för att du delar med dig.

Tack, värmer att höra.

Citat:
Ursprungligen postat av Bakfylla
Skrämmer upp oss alla nu rejält, men det är bra!

Vilken otur du måste ha haft, drack du alkohol under kur eller mycket andra värktabletter osv?

Lider med dig..

mvh

Inga värktabletter och en kvälls smutt drickande, kanske drack 6 öl, runt omkring. Bra att det är skrämmande, för att hamna där är skrämmande. Och ingen förstår hur mycket du lider av dom som stöttar om dom inte upplevt samma sak. Blev även av med flickvännen under hela processen, samt min delade hem med henne.
Citera
2012-01-17, 19:41
Medlem
ojtbss avatar
Det var inte så roligt att läsa, speciellt när jag kör just en 50/40 OT kur och har märkt av att urinen skummar. Dvs, att jag pissar lite gult, spolar, sen att det finns skum/rester i toan så att jag får spola igen.

Är inne på 3e veckan och inte känt av några andra symtom så det ska vara okej hoppas jag.
Citera
2012-01-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
Det var inte så roligt att läsa, speciellt när jag kör just en 50/40 OT kur och har märkt av att urinen skummar. Dvs, att jag pissar lite gult, spolar, sen att det finns skum/rester i toan så att jag får spola igen.

Är inne på 3e veckan och inte känt av några andra symtom så det ska vara okej hoppas jag.

Beställ tid på vc för leverprover om du känner dig osäker. Skummet är restprodukter från kroppen. Håll koll efter resten av symptomerna och lycka till, hoppas du slipper.
Citera
2012-01-17, 19:50
Medlem
vilket märke körde du på OT:n?
Citera
2012-01-17, 19:52
Medlem
Hemskt att läsa, tycker fan synd om dig. Hur vi påverkas är inviduellt och svårt att förutse. Jag rekommenderar leverprover under orala kurer även om det till stor del är en direkt indikation på hur levern mår. Har själv kört 100mg OT samt 120mg roaccutan under en hel kur och alla mina leverprover har varit fina.

Mvh
Citera
2012-01-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuytrew
vilket märke körde du på OT:n?

Minns inte. Det var DPs ot iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Hemskt att läsa, tycker fan synd om dig. Hur vi påverkas är inviduellt och svårt att förutse. Jag rekommenderar leverprover under orala kurer även om det till stor del är en direkt indikation på hur levern mår. Har själv kört 100mg OT samt 120mg roaccutan under en hel kur och alla mina leverprover har varit fina.

Mvh

Ja, alla är individuella och vissa kan skicka i sig otroliga mängder o vara frisk medans andra, som jag, inte ens kan sätta i sig en vanlig kur. Viktigaste är som du säger att kontinuerligt ta prover.
Citera
2012-01-17, 21:36
Medlem
Tack för att du berättar! Många behöver höra.

Kan någon ge något belägg för att det skulle vara bra för levern att dricka mer än helt normala mängder vatten? Önsketänkande...
Citera
2012-01-17, 21:39
Medlem
Jag har för övrigt just köpt en sån här:
http://www.cholestech.com/

Cirka 10.000 kr (i USA), men det är min lever värd. Nu kan jag kolla mina levervärden själv när jag vill.

Bilirubinvärden kollar jag med billiga stickor som man doppar i urinet.
Citera
2012-01-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulan31415

Cirka 10.000 kr (i USA), men det är min lever värd. Nu kan jag kolla mina levervärden själv när jag vill.

coolt. Bra grej asså..
Citera
2012-01-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulan31415

Vart får du tag på sådana stickor?

mvh
Citera
2012-01-17, 22:35
Medlem
http://www.pedihealth.se/product/show/55/urinstickor/102/cybow-urinstickor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem