2012-01-17, 18:07
Medlem
Detta kommer inte bli en kurrapport utan mer en summering av en kur gone bad. Anser att folk underskattar vad prepp kan göra med dig även om du tror dig vara fullt frisk. Det är bara i informationssyfte jag startar den här.

Ja, jag hoppade på OT tåget för ca 2 år sen. Planen var 60/50 varvat med 50mg proviron ed.

På 30ende dagen började jag känna av symptomen som jag nu känner igen som början till leversvikt. På dag 43 hade jag svåra magsmärtor och cola färgat piss och färglös avföring, blev akuten nästa och vart sen inlagd. Vart hemsläppt efter ett dygn för att jag erkände aas bruk och att eom ansåg att dom inte kunde hjälpa mer. Efter det började dom värsta 10 månaderna i mitt liv. Fick bara äta kokt mat utan krydder, så fort jag åt något som var stekt spydde jag upp det efter, anledningen vet jag ej.

Sen började den värsta klådan i mitt liv. Eftersom levern inte renar åker det gifter runt i ditt blod som gör att det kliar. Har fortfarande ärr över hela min kropp efter att jag rivit sönder huden. Klådan är fruktansvärd och lämnar dig inte i fred utan du får försöka hitta ett sätt o leva med det. Svettades hela tiden, blöt över hela kroppen. Bilirubin är ämnet som levern inte klarar av att bryta ner när du lider av leversvikt. Den gör dig utmattad konstant, så att röra på sig är uteslutet då du är så utmattad. Det är även bilirubinet som orsakar klådan.

Även om du är utmattad hela tiden får du aldrig nån sömn. 3 timmar fick jag sova som längst utan att vakna. Annars vaknar du hela tiden av svettningar, kräkningar eller klåda. Matlusten försvinner. Allt du äter smakar skit pga att bilirubinet förgiftar smaklökarna.

Ta det med att precis hoppat av en kur. Psykiska besvär fick jag. Jag vart folkskygg, ville ta livet av mig, tappade mina sociala förmågor, vart mycket kallare efteråt. Myser sällan med flickvännen, känner ingen behov av kärlek eller närhet. Empatin jobbar jag på. Allt annat med. Vart dessutom HELT gul. Hela kroppen. Inte lite gyllene utan HELT gul.

Fick leva så här nästan ett år. Första månaderna lämnade jag prover 3 ggr i veckan på sjukhus. Fick ingen medicin av läkarna hur nedbryten jag än vart så började röka cannabis. Det hjälpte lite, inte mycket, men var den hårfina skillnaden mellan att fortsätta leva eller ta livet av mig. Ska även tillägga att jag fick flytta hem till min förldrar då jag inte kunde ta hand om mig själv. Kunde skriva mer detaljer men har inte tid just nu.

Vikt under kur: 82kg relativt hård.
Vikt efter kuren: 58kg. Var bara ben o skinn.

Längd: 178cm

Högsta bilirubin värdet: 770

Tränade inte på ett år. Slåss fortfarande med psyket.

Hoppas ni tar lärdom av det här.

Tecken på att din lever inte mår bra:

Halsbränna
Sura uppstötningar
Urinet ändrar färg och skummar. Cola färgat/ väldigt mörkt.
Avföring blir mer o mer färglös.
Ögonvitorna ändrar färg till gulaktig. Är ögonvitan redan gul måste du till akuten.

Efterföljder: har nu en fettlever. Kan inte dricka alkohol på samma sätt, kan inte misssköta min kost med tex skräpmat en längre tid. Har fördubblat min chans till hjärt o kärl sjukdomar, löper större risk för diabetes, etc.

Glöm inte att alltid göra en hälso kontroll innan ni börjar preppa. Gör även det kontinuerligt efter kurstart.

Ber om ursäkt om rapporten vart stökig, skriver från luren. Kan ordna upp de lite snyggare senare.

Mvh
Citera
2012-01-17, 18:32
Medlem
Oh fy fan är det första som dyker upp i huvudet...
Detta får en verkligen att vilja springa till VC på direkten och ta prover.

-Hade du fler kurer i bagaget?
-Hur såg vätskeintaget ut?

Kan vara intressant att veta för oss som tror vi är imuna mot sides bara för att vi dricker massor.
Och en riktig tankeställare för de som vill hoppa på orala som förstakur osv.

Stort tack att du delar med dig av det som hänt och hoppas du repar dig och får lite kvalité på vardagen snart!
Citera
2012-01-17, 18:34
Bannlyst
Mycket intressant läsning! Detta får nog flera att tänka efter, ingen vill vara med om det du genomgått.
Citera
2012-01-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmostNormal
Oh fy fan är det första som dyker upp i huvudet...
Detta får en verkligen att vilja springa till VC på direkten och ta prover.

-Hade du fler kurer i bagaget?
-Hur såg vätskeintaget ut?

Kan vara intressant att veta för oss som tror vi är imuna mot sides bara för att vi dricker massor.
Och en riktig tankeställare för de som vill hoppa på orala som förstakur osv.

Stort tack att du delar med dig av det som hänt och hoppas du repar dig och får lite kvalité på vardagen snart!

På vilket sätt skulle ett högt vätskeintag främja levern?

OnT: känslom berättelse. Tack för att du delar med dig.
Citera
2012-01-17, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-user

OnT: känslom berättelse. Tack för att du delar med dig.

Vätska såsom vatten hjälper väl levern?
Citera
2012-01-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan3891
Vätska såsom vatten hjälper väl levern?

På vilket sätt?
Citera
2012-01-17, 18:47
Medlem
vissa dör av en alvedon, andra känner inte ens av effekten av 4-5st.

ansvar över sin kropp är ett måste gällande alla läkemdel vi pillar i oss.

inte bara AAS sliter på levern, även vanliga värktabletter sliter oerhört på njurar o lever om du använder dessa regelbundet.

mycket tråkigt historia, nu sitter jag o dricker ett glas vin o har dragit i mig 220mg oxar.

men sen så kollar jag min lever ofta.

efter en 75:a whiskey hade jag lätt förhöjda värden, ville kolla hur mycket det slet på mig.
så jag har genetiskt en stark lever.

men det skulle jag ju inte veta utan läkar kontroller.

ruskigt tråkig historia, hoppas alla här på forumen nu förstår varför jag förespråkar regelbunden läkarkontakt när man använder bola.

var tidigare idag o pratade med en läkare om mitt bruk o hur jag planlagt att jag ska kliva av for life om ett par år.

jag tycker det vore schysst mot resten av oss om du sa vilket märke av OT du använde för det finns mycket tungmetaller o skit i hormonerna från vissa ug labs.
Citera
2012-01-17, 18:47
Bannlyst
Citat:
På vilket sätt?

Den hjälper väl till att rena? Läst det nån stans men kanske är ute och cyklar!
Citera
2012-01-17, 18:48
Medlem
Citat:

Du har rätt, Lite brottom i läsningen! Blandar organen igen. My bad!
Citera
2012-01-17, 18:59
Medlem
Skrämmer upp oss alla nu rejält, men det är bra!

Vilken otur du måste ha haft, drack du alkohol under kur eller mycket andra värktabletter osv?

Lider med dig..

mvh
Citera
2012-01-17, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmostNormal
Du har rätt, Lite brottom i läsningen! Blandar organen igen. My bad!

Ingen fara, var en seriös fråga Sett många som förespråkar högt vätskeintag i samband med orala kurer för att "hjälpa" levern, men har aldrig fattat varför. In my books är det njurarnas uppgift.
Citera
2012-01-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ingen fara, var en seriös fråga Sett många som förespråkar högt vätskeintag i samband med orala kurer för att "hjälpa" levern, men har aldrig fattat varför. In my books är det njurarnas uppgift.

Vatten är bra för att vitalisera levern överlag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in