Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-17, 15:19
  #1
Medlem
bulgur12s avatar
Hejsan, jag och några kompisar ska åka öppet spår 2012, vet ni om man måste vara medlem i en skidklubb om man ska åka öppet spår?

Jag har försökt googla mig fram till ett svar men hittar absolut ingenting.
Det behövs i alla fall när man ska åka riktiga Vasan.

Mvh
Bulgur12
Citera
2012-01-17, 15:35
  #2
Medlem
tuzzens avatar
Går du in på Vasaloppets hemsida så får du exact info vad som gäller inför varje enskilt lopp som dom arrangerar.
Citera
2012-01-25, 22:30
  #3
Medlem
Knut Kongass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulgur12
Hejsan, jag och några kompisar ska åka öppet spår 2012, vet ni om man måste vara medlem i en skidklubb om man ska åka öppet spår?

Jag har försökt googla mig fram till ett svar men hittar absolut ingenting.
Det behövs i alla fall när man ska åka riktiga Vasan.

Mvh
Bulgur12

Nej för öppet spår krävs inget medlemskap.
Citera
2012-02-19, 18:34
  #4
Medlem
Profaxs avatar
Öppet spår 2012 börjar närma sig. Själv ska jag ställa upp med ca 15mil i benen och ingen tidigare skidåkningshistorik.

Någon annan som ska ut och dö på spåret?
Citera
2012-02-20, 19:34
  #5
Medlem
Profaxs avatar
Verkar bli en ensam död..
Citera
2012-02-20, 20:50
  #6
Medlem
Mr.Jack-Ds avatar
Ska åka öppet spår nästa måndag och har drygt 35 mil i kroppen i skrivande stund. Hursomhelst, vars hämtar man ut nummerlappen ? Har valt att hämta ut den i Mora, men är det någon som vet mer specifikt vars i Mora ?
Citera
2012-02-20, 22:39
  #7
Medlem
Izkall1s avatar
Började åka 2010, tränade skidor i ca 2 månader så vad kan det ha blivit..16 skidpass, i snitt 10km per gång kanske. Knappt. Åkte sedan öppet spår på ca 8 timmar utan att vara det minsta trött på något vis. Visst går mina skidor bra, men det går så mycket lättare när man kan ligga i ryggar ett helt lopp än att träningsstaka hemma i något tungt spår ensam. Så du ska nog se att det går bra det där.

I år har jag kört riktigt mycket, hade varit intressant att se vad man kunnat åka på i öppet spår men blir inget denna gång.
Citera
2012-02-21, 08:17
  #8
Medlem
Profaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jack-D
Ska åka öppet spår nästa måndag och har drygt 35 mil i kroppen i skrivande stund. Hursomhelst, vars hämtar man ut nummerlappen ? Har valt att hämta ut den i Mora, men är det någon som vet mer specifikt vars i Mora ?
Ska också hämta i Mora.. Mer vet jag inte, men jag tror det är ganska lätt att hitta.

Citat:
Ursprungligen postat av Izkall1
Började åka 2010, tränade skidor i ca 2 månader så vad kan det ha blivit..16 skidpass, i snitt 10km per gång kanske. Knappt. Åkte sedan öppet spår på ca 8 timmar utan att vara det minsta trött på något vis. Visst går mina skidor bra, men det går så mycket lättare när man kan ligga i ryggar ett helt lopp än att träningsstaka hemma i något tungt spår ensam. Så du ska nog se att det går bra det där.

I år har jag kört riktigt mycket, hade varit intressant att se vad man kunnat åka på i öppet spår men blir inget denna gång.
Min träningskompis har åkt öppet spår några gånger och legat kring 9 timmar. Jag anser mig vara ännu sämre än honom och siktar in mig på 10 timmar :S ..
Citera
2012-03-04, 10:57
  #9
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izkall1
Började åka 2010, tränade skidor i ca 2 månader så vad kan det ha blivit..16 skidpass, i snitt 10km per gång kanske. Knappt. Åkte sedan öppet spår på ca 8 timmar utan att vara det minsta trött på något vis. Visst går mina skidor bra, men det går så mycket lättare när man kan ligga i ryggar ett helt lopp än att träningsstaka hemma i något tungt spår ensam. Så du ska nog se att det går bra det där.

I år har jag kört riktigt mycket, hade varit intressant att se vad man kunnat åka på i öppet spår men blir inget denna gång.

åkte du bara i snö eller var det rullskidor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback