2012-01-17, 13:52
Medlem
Nu är det så att jag sålde min bil i lördags, bilen har fungerat helt felfritt i min ägo, körde bilen innan köparen skulle komma och titta på den och då fungerade den helt och fint. Köparen kom och köpte bilen, tittade motorn och provkörde osv. Sen får vi ett samtal om att vi måste flytta våran bil för att den står nånstans och då ringer vi köparen och säger detta och då säger köparen att bilen har gått sönder under körning den dagen den blev köpt, och detta var 2 dagar efter köpet som vi pratade med köparen. Varför ringer denna person inte på direkten när detta hände?! Och nu anser hon att det är vi som ska betala givaren som tydligen gått sönder plus arbetet eller köpa tillbaka bilen!? Finns ju inte en chans att jag köper tillbaka en trasig bil när den har fungerat hur bra som helst när jag ägde den?!

Nån som varit med om samma sak?
Citera
2012-01-17, 14:04
Medlem
tretjugos avatar
Förlåt, men varför skulle du köpa tillbaka en bil?

Runt-hörnet garanti förfan. Skit i henne. Numera är det hennes bil.
Citera
2012-01-17, 14:06
Medlem
Köparen anser att vi visste om detta problem när denna person köpte bilen vilket är rent skitsnack, det är just därför jag blir förbannad för varför skulle jag köpa tillbaka en trasig bil när den gick har gått helt felfritt när jag ägde den och nu när den nya ägaren köper den så går den sönder!
Citera
2012-01-17, 14:09
Medlem
Amarths avatar
Vad var det för fel på bilen? Berättade hon det?
Citera
2012-01-17, 14:14
Medlem
tretjugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maarii05
Köparen anser att vi visste om detta problem när denna person köpte bilen vilket är rent skitsnack, det är just därför jag blir förbannad för varför skulle jag köpa tillbaka en trasig bil när den gick har gått helt felfritt när jag ägde den och nu när den nya ägaren köper den så går den sönder!

Jag har själv bara köpt bajsbilar tidigare, och betalar man under 10 lök (vet inte för vilken summa du sålde bilen) för en bil så får man väl räkna med att saker går sönder. För att dom ska kunna trycka ut pengar ur dig så måste de dessutom kunna bevisa att felet fanns innan de köpte bilen, och att du visste om det. Annars kan dom bara gå vidare.

Hade det varit så att du känt dåligt samvete för att du visste att något va risigt så skulle du ju kunna pröjsa lite för att bli av med skuldkänslan men i detta fall så var bara glad att skiten inte pajja när du hade den!
Citera
2012-01-17, 14:18
Medlem
Det var nån givare eller nåt som hade slutat och fungera, vet inte ens vad det är för nåt. Men det var det tydligen iallafall, bilen såldes för 12500 kr. En 18 år gammal bil dessutom.
Citera
2012-01-17, 14:36
Medlem
Psychopatricks avatar
Klar du inte ska betala någonting. Jag sålde en iphone till en kille en gång där det tydligen var något fel på den som jag inte visste om. Han ringde och tyckte att jag skulle köpa tillbaka den, jo tjena sa jag och la på.
Citera
2012-01-17, 14:42
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maarii05
Det var nån givare eller nåt som hade slutat och fungera, vet inte ens vad det är för nåt. Men det var det tydligen iallafall, bilen såldes för 12500 kr. En 18 år gammal bil dessutom.

Bara och skita i det, papper på ägarbytet är väl gjort? Där står från vilken dag det är den nya ägarens ansvar.
Citera
2012-01-17, 14:49
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMjoelke
Bara och skita i det, papper på ägarbytet är väl gjort? Där står från vilken dag det är den nya ägarens ansvar.
Inte är väl någon så dum i dagens upplysta värld att han säljer en bil utan att själv posta ägarbytet?
Citera
2012-01-17, 14:59
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Inte är väl någon så dum i dagens upplysta värld att han säljer en bil utan att själv posta ägarbytet?

Man får hoppas det. Men senast förra veckan var det uppe en tråd om en kille som sålde sin merca till en zigenare och kom överens om att zigenaren skulle skicka in beviset......maah
Citera
2012-01-17, 15:09
Medlem
Bbobis avatar
Skit i honom. Man lär så länge man lever.

En 18 år gammal bil kan han glömma att kunna kräva tillbaks pengarna för.

En så gammal bil får man räkna med att vilka fel som helst kan komma med.

Det gäller även om du är en bilfirma. Däremot kan det bli tvist om vilka problem som fanns redan vid försäljningen.

Men sådant tjafs behöver inte du oroa dig för.
Citera
2012-01-17, 22:33
Medlem
Burnouts avatar
Klassisk blåsning som utlänningar brukar använda sig av! Hur kan man inte känna till det?
Be han/hon dra åt helvete!

Har du inte själv sett ägarbytespappren postas så får du skylla dig själv att detta kommer bli en liten soppa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in