2012-01-18, 00:06
Medlem
FreddeDs avatar
Är papperna postade så är det bara ignorera. Du har ingen som helst skyldighet att göra något.
Citera
2012-01-18, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maarii05
Nu är det så att jag sålde min bil i lördags, bilen har fungerat helt felfritt i min ägo, körde bilen innan köparen skulle komma och titta på den och då fungerade den helt och fint. Köparen kom och köpte bilen, tittade motorn och provkörde osv. Sen får vi ett samtal om att vi måste flytta våran bil för att den står nånstans och då ringer vi köparen och säger detta och då säger köparen att bilen har gått sönder under körning den dagen den blev köpt, och detta var 2 dagar efter köpet som vi pratade med köparen. Varför ringer denna person inte på direkten när detta hände?! Och nu anser hon att det är vi som ska betala givaren som tydligen gått sönder plus arbetet eller köpa tillbaka bilen!? Finns ju inte en chans att jag köper tillbaka en trasig bil när den har fungerat hur bra som helst när jag ägde den?!

Nån som varit med om samma sak?

Köpt är köpt. Man får räkna med att gamla bilar helt plötsligt kan fela lite.
Är dokumentet skickade så är det den nya ägaren som har problemet.
Inte en möjlighet att jag skulle ta denna kostnad. Bit ihop och hävda din rätt.

Mvh
Roger(Moore)
Citera
2012-01-19, 02:41
Bannlyst
så svara på frågan, har du skickat in ägarbytet eller skulle nya ägaren göra det?
Citera
2012-01-19, 13:33
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaomnivill
så svara på frågan, har du skickat in ägarbytet eller skulle nya ägaren göra det?
Jävla tjat om ägarpapper då TS inte ens nämnt dessa. Då får väll vi som läser anse att de är inskickade som normalt är i 99% av alla bilaffärer.
Citera
2012-01-19, 16:48
Medlem
core_s avatar
Det är väl trots allt deras sak att påvisa att du visste om felet och medvetet undanhöll det vid försäljning.

Det är inte det lättaste då du inte verkar ha vetat om trasslet. Dessutom är <random givare> saker som ger sig rätt upp och ner, framförallt när det börjar bli lite ålder på dem. Han lär inte lyckas få ut några pengar av dig för den här detaljen.
Citera
2012-05-13, 02:01
Medlem
Burnouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Jävla tjat om ägarpapper då TS inte ens nämnt dessa. Då får väll vi som läser anse att de är inskickade som normalt är i 99% av alla bilaffärer.

Nu är ju denna bilaffär inte som 99% av dem andra uppenbarligen, eller alla som gör en bilaffär lägger ut en tråd här?

TS har gissningsvis blivit blåst, köparen låter TS stå kvar som ägare och kan sedan parkera vart som helst, skita i att besiktiga och betala skatt osv osv.

Av den anledningen är det rätt intressant att höra om ägarbytespapper har blivit postade eller inte då det säger en del om hur detta skulle kunna utvecklas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in