Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-17, 09:54
Medlem
Hej,

Har haft ICA Banken i många herrans år, speciellt för att jag bott utomlands vilket jag inte gör längre. (ingen avgift på utländska transaktioner).

Vilken bank anses "bäst" för privatpersoner? Förutom att använda det till lönen så kommer jag även spara en del till ett bolån inom en snar framtid så låg boränta/låg tröskel för att ge bolån är viktigt.
Citera
2012-01-17, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anglosvensken
Hej,

Har haft ICA Banken i många herrans år, speciellt för att jag bott utomlands vilket jag inte gör längre. (ingen avgift på utländska transaktioner).

Vilken bank anses "bäst" för privatpersoner? Förutom att använda det till lönen så kommer jag även spara en del till ett bolån inom en snar framtid så låg boränta/låg tröskel för att ge bolån är viktigt.

Använder SEB som min huvudsakliga privatbank, har bara positiva erfarenheter från dem. Bra Internetbank och var bra att ha och göra med när vi köpte huset trots att jag är F-skattare.
Citera
2012-01-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anglosvensken
Hej,

Av de fyra stora tycker jag att Nordea är sämst, därefter SEB, sedan Swedbank och till sist Handelsbanken.

Länsförsäkringars försök att "leka bank" är ett stort misslyckande, dålig teknik och okunnig personal.

Om man kan stå ut med en dålig internetbank så skulle jag rekommendera en fristående sparbank.
Citera
2012-01-17, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneofmany
Använder SEB som min huvudsakliga privatbank, har bara positiva erfarenheter från dem. Bra Internetbank och var bra att ha och göra med när vi köpte huset trots att jag är F-skattare.

Har funderat en hel del på SEB faktiskt, vet inte riktigt varför men har en positiv bild av dem! Hur är deras internetbank's tjänst?
Citera
2012-01-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmach
Länsförsäkringars försök att "leka bank" är ett stort misslyckande, dålig teknik och okunnig personal.

Håller med

Länsförskingringar är så jävla dåligt pålästa om banking, kunderna i allmänhet kan mer än dem på kundtjänst.

Om du mailar och de inte kan svaret på frågan så slängs mailet, det kollas alltså inte upp.
Citera
2012-01-17, 23:47
Medlem
Diablo1118s avatar
Med alla trådar jag svarat om hur bra jag tycker LF är så kan man tro att jag jobbar där men det gör jag faktiskt inte. Dock så har jag säkert använt mig av minst 10 olika banker de senaste 20 åren.

Angående LF så håller jag inte alls med att de har okunning personal. Tycker inte att de misslyckats och har förutom swedbank den tveklöst bästa internetbanken. Blir man dessutom förmånskund slipper man kostnader för betaltjänst,internetbank, kontokort, aktiedepå (använder dock avanza) osv.

Nu är det säkert skillnader lokalt men där jag gör mina bankärenden har jag haft samma bankkontakt i 3år.
Han är mycket duktig, har aldrig försökt lura på mig något som jag inte själv vissat intresse för.

Har rekomenderat mig att inte ta vissa försäkringar som jag själv tyckt kunnde vara bra osv.
Letar efter boende och har fått förnyat lånelöftet ett par ggr vilket fungerar otroligt smidigt. Ringer och säger att jag behöver ett lånelöft och får en pdf skickad inom 1h på lånelötet.

Bra och snabba svar de gånger jag haft frågor eller beställt ny dosa via internetbanken.
De har också blivit åretsbank vid ett flertal tillfällen även om jag inte tror mycket på den undersökningen. Har aldrig hört prat om stora bonusar till chefer heller men det kanske förekommer.

Jag är en av LF nöjda kunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in