Citat:
Ursprungligen postat av Gosan.a
Hej, har ett problem.
Jag är är student och har ett deltidsjobb. Inget av dem fungerar, ska säga upp mig från jobbet eftersom jag inte trivs där och för att jag inte har någon ork. Jag har missat jätte mycket i skolan eftersom jag inte orkar gå dit. Jag vill verkligen men det är en del av mig som varken vill eller orkar. Har varit väldigt trött och hängig och har haft väldiga problem med att komma upp ur sängen på morgonen i flera år. Men samtidigt så känner jag mig glad på något sätt, har en underbar pojkvän som bryr sig och även grymma polare. Men det känns inte som jag uppskattat dem.. Det är så svårt att förklara.
Jag har varit väldigt nedstämd sen mina föräldrar skjilde sig för några år sen eftersom min mamma har gått ner sig totalt, det tar väldigt hårt på mig, kan få panikattacker när jag tänker på henne, så det gör jag helst inte. Men jag känner mig då skyldig när jag inte pratar med henne så ofta..
Alltså, jag är trött och hängig, är omotiverad och har ingen ork att göra något ansträngande som jobb o skola. Tycker inte heller om mig själv så jätte mycket, vilket är väldigt jobbigt då jag vet att det inte är något fel på mig alls.. Är så vilsen.
Borde jag prata med en psykolog eller har ni några tips på hur jag ska få tillbaka min drivkaft och mitt självförtroende?
Absolut. Ge mig en anledning till att du inte skulle göra det. Det låter som att du har en utmattningsdepression (gått in i väggen). Upplever du att du har problem, vilket du gör, så är det klart att du ska söka hjälp. Vården finns till för alla och ingen tjänar på att du går omkring och mår dåligt. Ta kontakt med närmsta vårdcentral. Lycka till.