2005-01-21, 17:09
Medlem
Bingolikets avatar
Bara som lite motvikt till nestråden.Hade själv båda och tycker att dom är lika minnesvärda.Phantasy Star blev Segas svar på Zelda och än idag sitter jag ibland och lirar det på datorn och tycker det var en riktig zeldadödate med sina 3 världar.På Megdriven var det även där Phantasy Star som lockade men även Road rash och spel som Shining in the dark och Landstalker väcker härliga minnen.
Citera
2005-01-21, 17:18
Medlem
Perriss avatar
Satan vad mycket glädje jag hade av mitt gamla sega 8-bitars. Favoritspelen är nog Sonicserien, såklart. Denna otroliga snabbhet och grafik som mina tioåriga ögon skådade var rena himmelriket. Tar faktiskt fortfarnade fram Sonic II och drar av en bana när andan faller på. Annars gillade jag sport, slap shot och World cup italia -90 var ganska givna när man spelade två. Just det, en annan stor favorit som tog många av mina barndomstimmar var Ayton Sennas super monaco GP II. Minns hur häftigt jag tyckte att det var när man hörde det konstiga brummande bruset som faktiskt skulle föreställa hans riktiga röst!

/perris
Citera
2005-01-21, 17:40
Medlem
haloklins avatar
Jag ägde aldrig någon SEGA-konsol och spelade dem enbart hemma hos kompisar. Såvitt jag minns var Outrun och Alex Kidd in Miracle World (tror jag att det hette) till Master System rätt kul, samt diverse Sonic-spel och shootemup-spelet Truxton till Megadrive.
Citera
2005-01-21, 18:23
Medlem
sekazzs avatar
Säger bara en sak, Kid Chameleon!
Citera
2005-01-21, 18:28
Medlem
-Metal-s avatar
Alla spel jag ägde tyckte jag var skit bra, kommer inte ihåg alla men några är.

Jungle Strike
Desert Strike
Urban Strike
Story of Thor
Soleil
Landstalker
Castlevania någonting
Citera
2005-01-21, 18:34
Medlem
Wittgensteins avatar
NHL 93

Eller hette det 92? Brett Hull var ostoppbar, i alla fall.
Citera
2005-01-21, 18:41
Moderator
impieteers avatar
Mina djupa okunskaper i Segas spel från den här tiden visar sig... Allvarligt talat tyckte jag aldrig att något spel på Master System var speciellt roligt att spela, av de jag testade alltså, som inte är så pass många. Till Mega Drive var det däremot fler:
* Phantasy Star-spelen, främst trean
* NHL-spelen naturligtvis, spelade NHL 93 otroligt mycket med kompisar.
* Shining-spelen, har upptäckt dem på senare år.
* Road Rash - skitkul att spöa upp folk med kedjor och grejer!
Citera
2005-01-21, 18:45
Medlem
Agent Coopers avatar
De klart bästa:

Wonder Boy och det inbyggda Alex Kidd.
Citera
2005-01-21, 19:00
Medlem
Bingolikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
De klart bästa:

Wonder Boy och det inbyggda Alex Kidd.
Det inbyggda var väl ett labyrintspel?Men håller med om att Alex Kid in miracel world var bra.Men dom andra Alex kidspelen var inga höjdare.Wonder Boy in dragons trap gillade jag också.
Citera
2005-01-21, 19:08
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
Det inbyggda var väl ett labyrintspel?Men håller med om att Alex Kid in miracel world var bra.Men dom andra Alex kidspelen var inga höjdare.Wonder Boy in dragons trap gillade jag också.
Alex Kid var väl inbyggt i Sega Master System II. Om jag inte minns i galen tunna vill säga.

/perris
Citera
2005-01-21, 19:12
Medlem
Bingolikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Alex Kid var väl inbyggt i Sega Master System II. Om jag inte minns i galen tunna vill säga.

/perris
Du nog har rätt.Hade bara den första.
Citera
2005-01-21, 19:38
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
Du nog har rätt.Hade bara den första.

+ ett motorcyckel spel som jag vill minnas!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in