• 1
  • 2
2012-01-17, 00:49
Bannlyst
I just denna stund, tror ni att nånstans där uppe i vår galax(eller i nån annan av de miljarder galaxer) sitter nå liknande varelser och kollar upp på himlen och funderar som vi gör? om det finns liv "där nånstans"

?
Citera
2012-01-17, 00:55
Medlem
Are-ons avatar
Om rymden är oändlig måste man väl tro det?
Citera
2012-01-17, 01:15
Medlem
UAAs avatar
Utan tvekan. Det är en fascinerande tanke, helt klart.
Citera
2012-01-17, 01:28
Medlem
jag hoppas att jag får vara med om alien invasion. och bli hjärnsugen av en storhuv.
Citera
2012-01-17, 01:41
Medlem
Svårt att veta. Liv tror jag att det finns men hur pass avancerade livsformer vi talar om är oklart.
Citera
2012-01-17, 02:32
Bannlyst
Jag är 100% säker på att det finns liv någonstans, det har funnits intelligent liv innan men jag tror att vi är relativt ensamma om att vara en intelligent varelse just nu. Även om det finns fler nollor i antalet planeter i universum än vad det finns länder på jorden så har människan, alltså homo sapiens bara funnits i 0,000001% av hur längesedan big bang inträffade. Eller något sådant iallafall och jag tror på allvar att dagens barn's barnbarn kommer bli den sista generationen, om ens det på jorden.

Det finns säkert liv men aliens i tefat som strålar upp texasbor och kor och trycker in sonder i deras arslen tror jag inte.
Citera
2012-01-17, 04:07
Medlem
iMiWiMis avatar
21dec återkommer maya gudarna enligt kalendern de skapat åt oss.

Rekomenderar denna serie :

http://thepiratebay.org/torrent/6779...VDRip_HDTV_TSV

Många civilisationer har tillbett gudar som kommer ner från himlen med vapen och kan flyga. Hade det hänt för 400 år sedan att aliens kom ner kanske vi också trott att de var gudar ?

Serien visar många vackra monument från hela jorden, vissa av dem skulle vi inte kunna bygga med dagens teknologi.

Det finns vissa blinda vinklar i vårat planetsystem där, om någon vill, med lätthet kan spionera på allt vi gör utan vi vet.

Massa roliga fakta och frågor i denna serie.

onT : Tror att det finns varelser som funderar om oss i strategiska banor ang. våra resurser. Händer inget innan detta år är över så ändrar jag nog uppfattning
Citera
2012-01-18, 00:40
Medlem
bergheims avatar
Jeg tror at utomjordinger eksisterer. Jeg mener det er 100 prosent sikkert.
Verdensrommet er veldig stort. Vår egen galakse Melkeveien har millioner av stjerner som er sol'er akkurat som vår egen sol.
Naturen skaper alltid liv hvor det er mulig å skape liv.
Kepler har funnet mange planeter som er gode kandidater for liv. For eksempel Kepler 22b. Saa langt over 700 bekreftet og over 2000 ubekreftet.
Det har vaert mange UFO saker hvor det foreligger svaert gode beviser for utenomjordisk kontakt. For eksempel Meiersaken i Sveits
Citera
2012-01-18, 00:43
Medlem
RickyXs avatar
Det finns säkert utomjordingar som funderar på det.
Sen kan man undra hur många "raser" som finns
Citera
2012-01-18, 04:22
Medlem
Paid in Fulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iMiWiMi
21dec återkommer maya gudarna enligt kalendern de skapat åt oss.

Rekomenderar denna serie :

http://thepiratebay.org/torrent/6779...VDRip_HDTV_TSV

Många civilisationer har tillbett gudar som kommer ner från himlen med vapen och kan flyga. Hade det hänt för 400 år sedan att aliens kom ner kanske vi också trott att de var gudar ?

Serien visar många vackra monument från hela jorden, vissa av dem skulle vi inte kunna bygga med dagens teknologi.

Det finns vissa blinda vinklar i vårat planetsystem där, om någon vill, med lätthet kan spionera på allt vi gör utan vi vet.

Massa roliga fakta och frågor i denna serie.

onT : Tror att det finns varelser som funderar om oss i strategiska banor ang. våra resurser. Händer inget innan detta år är över så ändrar jag nog uppfattning

Fyfan vilken obildad jävla lögnare du är. Har du belägg för något av dina idiotiska påståenden?
Citera
2012-01-18, 16:24
Medlem
nilfirres avatar
jag tror på utomjordingar men att vi befinner oss i samma "tanke-moment" är svårt att tänka kring .. det sjuka är ifall vi bygger ett megateleskop och råkar zooma in på en planet där det är massa djur o skit vi ser så när vi väl bestämmer oss för att resa dit, tar kanske några 100.000 år - så är dom utdöda! woot!
Citera
2012-01-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fingerpulla
I just denna stund, tror ni att nånstans där uppe i vår galax(eller i nån annan av de miljarder galaxer) sitter nå liknande varelser och kollar upp på himlen och funderar som vi gör? om det finns liv "där nånstans"

?

med miljarders miljarder stjärnor och miljoners miljoner planeter som snurrar kring dessa i enbart vår galax som är en av miljarders miljarder galaxer, så ja 100% säker.

tror däremot inte att våra vägar någonsin kommer att korsas, vi kommer aldrig ens veta av deras existens om inte liv är vanligare än vad jag tror.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in