2015-12-01, 18:46
Medlem
https://www.google.se/search?q=kfc+c...sm=93&ie=UTF-8
Citera
2015-12-01, 23:00
Medlem
Nemjungs avatar
sök på KFC recipe på youtube så finns de där.. det är dubbelpanering med mjöl å massa olika kryddor bara, gjort de flera gånger , enkelt å jävligt gött
Citera
2015-12-02, 09:56
Medlem
Krydda och låt ligga ett tag. Sen i med det i kärnmjölk och sedan mjöl och efter det fritera.
Citera
2015-12-02, 18:49
Medlem
Nemjungs avatar
haha blev så sugen så gjorde KFC till middag Så jävla gott med riktig friterad kyckling, blev frittad pommes å lite coleslow till, fettigt som fan så man mår som man förtjänar :P
Citera
2016-03-14, 00:44
Medlem
Redors avatar
Fattar inte hur man kan vilja att KFC öppnar i Sverige när t.om grundaren (som frånträtt tronen för ett tag sen) till KFC har avsmak för maten och har beskrivit kycklingen som det värsta han någonsin sett. Det säger väl en hel del.

Vi i Sverige har ändå vissa krav på hur maten ska vara men i USA är det skillnad.
Citera
2016-03-16, 12:41
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Fattar inte hur man kan vilja att KFC öppnar i Sverige när t.om grundaren (som frånträtt tronen för ett tag sen) till KFC har avsmak för maten och har beskrivit kycklingen som det värsta han någonsin sett. Det säger väl en hel del.

Nja, ursprungligen gjordes maten i en slags tryckkokare(?) och såsen tog säkert hela natten att koka ihop, när de expanderade och plötsligt skulle göra miljoner kycklingar tvingades de förenkla lite, och där är vi idag typ...
Citera
2016-03-16, 12:58
Medlem
Nemjungs avatar
+
Citera
2016-03-21, 14:22
Bannlyst
Du kan köra en vanlig frityrsmet men ha i liiiiiiiiiiiiiiiiiite bakpulver, det beror ju på hur mkt smet du gör såklart.

Koka kycklingdelarna innan på svag värme, länge,

vänd i smeten, fritera

behövs inte ens en fritös funkar bra med djup kastrull

brukar göra detta då och då men fan va fett det är
Citera
2016-06-05, 17:15
Medlem
skippers avatar
Bråttom! Skall jag behålla skinnet på trumpinnarna om jag dubbelpanerar med mjöl och panko?
Citera
2016-06-06, 05:22
Medlem
Nemjungs avatar
KFC receptet finns läckt om du söker på nätet bara. Finns ett youtube klipp som visar hur du gör, sök bara på KFC recipe så hittar du de.. Har testat de själ, sjukt enkelt å sjuukt god fried chicken..
Det är egentligen bara en enkel dubbelpanering med mjöl och massa olika kryddor.. Riktigt smaskigt värd att prövas !
Citera
2016-06-06, 10:16
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
KFC receptet finns läckt om du söker på nätet bara. Finns ett youtube klipp som visar hur du gör, sök bara på KFC recipe så hittar du de.. Har testat de själ, sjukt enkelt å sjuukt god fried chicken..
Det är egentligen bara en enkel dubbelpanering med mjöl och massa olika kryddor.. Riktigt smaskigt värd att prövas !

Skall skinnet vara kvar eller inte?
Citera
2016-06-06, 12:02
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Skall skinnet vara kvar eller inte?

Smaksak, personligen föredrar jag att ha kvar skinnet, krispigt kycklingskinn är ju supergott :P
Jag brukar bara köpa klubba,lår och vingar om jag ska fritera. Bröstbiten blir alltid för tråkig bara, oftast för torr.. Klubban, lårbiten å vingarna håller sig saftiga vilket e nice.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in