Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-15, 14:22
  #1
Medlem
Psychoramas avatar
Tjenare FB!
Hittar ingen tråd om substansen men vet att den säljs på endel utrikes sidor som t.ex bbrc.

Undrar om någon har erfarenheter av denna hallucinogen eller om någon vill dela med sig lite om fakta kring substansen. Är den möjligtvis lik DPT, 4-AcO-DMT eller 4-ho-DPT?

Verkar inte finnas mycket information kring ämnet.. Hittade ytterst lite info. Det verkar vara aktivt vid 10mg och ge en tripp på 10 timmar. All info uppskattas!

Mvh
__________________
Senast redigerad av Psychorama 2012-01-15 kl. 14:29.
Citera
2012-01-15, 19:09
  #2
Medlem
topsids avatar
Läskigt lite information om den. Hittade det här, posten längst ner:
http://www.drugs-forum.com/forum/sho...ight=4-aco-dpt
Citera
2012-01-15, 21:35
  #3
Medlem
complexs avatar
Bluelight har en 2-sidors Big & Dandy, inte särskilt informativ dock.

En TR som är lite mer matnyttig , några dagar gammal:http://www.bluelight.ru/vb/threads/6...or-to-the-Mind

mvh
Citera
2012-01-15, 23:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Undrar om någon har erfarenheter av denna hallucinogen eller om någon vill dela med sig lite om fakta kring substansen. Är den möjligtvis lik DPT, 4-AcO-DMT eller 4-ho-DPT?

4-Acetoxy-tryptaminer deacetyleras snabbt till 4-hydroxyform via histon deacetylaser (http://en.wikipedia.org/wiki/Histone_deacetylase). Analoget med hur o-acetopsilocin konverteras till psilocin i kroppen så torde 4-ACO-DPT och 4-HO-DPT ge snarlika effekter.

Förövrigt intressant substans. Dietyl-analogen (4-ACO-DET) var en bra RC som i mångt och mycket utgjorde en laglig version av svamp då rusen var väldigt lika. 4-AcO-Diisopropyltryptamin (4-AcO-DiPT) var aktivt men gav ett jobbigare rus minns jag. Det var en generell observation bland användare: det gav mer kroppsliga effekter och en konstigare mindset. Förhoppningsvis är propylvarianten närmare de icke-förgrenade DMT/DET än den förgrenade DIPT.

Att det skulle ge ett 10 timmar långt rus låter dock som om det skulle skilja klart från nästan alla kända psykoaktiva tryptaminer, dessutom skulle det mångt och mycket gå emot de vaga kvalitativa riktlinjer som finns för tryptaminer då det sällan skiljer mycket i ruslängd mellan dietyl- och dipropyltryptaminer. Öht är 10 timmars rus mycket ovanliga för låga/moderata doser av enklare tryptaminer. Men här får man nog låta bredare empiriska studier utreda saken

Skulle helt klart kunna tänka mig att ge substansen ett försök om en fågel kunde viska till mig och berätta vart den börjat dyka upp?
__________________
Senast redigerad av AdobeSlats 2012-01-16 kl. 00:17.
Citera
2012-01-16, 11:18
  #5
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdobeSlats
4-Acetoxy-tryptaminer deacetyleras snabbt till 4-hydroxyform via histon deacetylaser (http://en.wikipedia.org/wiki/Histone_deacetylase). Analoget med hur o-acetopsilocin konverteras till psilocin i kroppen så torde 4-ACO-DPT och 4-HO-DPT ge snarlika effekter.

Förövrigt intressant substans. Dietyl-analogen (4-ACO-DET) var en bra RC som i mångt och mycket utgjorde en laglig version av svamp då rusen var väldigt lika. 4-AcO-Diisopropyltryptamin (4-AcO-DiPT) var aktivt men gav ett jobbigare rus minns jag. Det var en generell observation bland användare: det gav mer kroppsliga effekter och en konstigare mindset. Förhoppningsvis är propylvarianten närmare de icke-förgrenade DMT/DET än den förgrenade DIPT.

Att det skulle ge ett 10 timmar långt rus låter dock som om det skulle skilja klart från nästan alla kända psykoaktiva tryptaminer, dessutom skulle det mångt och mycket gå emot de vaga kvalitativa riktlinjer som finns för tryptaminer då det sällan skiljer mycket i ruslängd mellan dietyl- och dipropyltryptaminer. Öht är 10 timmars rus mycket ovanliga för låga/moderata doser av enklare tryptaminer. Men här får man nog låta bredare empiriska studier utreda saken

Skulle helt klart kunna tänka mig att ge substansen ett försök om en fågel kunde viska till mig och berätta vart den börjat dyka upp?
Intressanta teorier angående substansen Även 4-AcO-DMT är rätt likt svamp fast "klarare" rus enligt många. Det ska bli intressant att höra lite rapporter från FB användare.
Citera
2012-01-16, 12:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Intressanta teorier angående substansen Även 4-AcO-DMT är rätt likt svamp fast "klarare" rus enligt många. Det ska bli intressant att höra lite rapporter från FB användare.

4-ACO-DMT (o-acetopsilocin) borde deacetyleras till 4-HO-DMT (psilocin) ganska omgående.
På väldigt likt sätt defosforyleras o-fosopsilocin (Psilocybin) till 4-HO-DMT. Så att det är liknande rus är nog inte så konstigt utan de borde snarare vara identiska. Shulgin uppger i TiHKAL att de olika 4-HO-DET, DMT, DET och DiPT är så lika att det vore mycket svårt att avgöra skillnader vid blindtester. [1]

Svamp innehåller nog en lång rad andra mer eller mindre psykoaktiva alkaloider jämfört med ren kemikalie. Även upptag av utgångsprodukten eller hastighet för konverteringen spelar säkert roll i ruset. Det är intressant hur biokemiska processer - speciellt med det mänskliga psyket som slutdestination - i teorin kan vara snarlika men ändå ge märkbara skillnader. Människan är en rätt komplex och finkänslig varelse

[1] http://www.erowid.org/library/books_...tihkal21.shtml

Kort förklarning angående deacetylering/defosforylering:
4-HO-DMT har följande strukturSkelettformel
Där det sitter en OH-grupp (Hydroxygrupp) är där modifieringarna i 4-ACO-DMT och Psilocybin sitter.

I kroppen är dock Acetylering/Fosforylering vanliga processer. Speciellt eftersom tryptaminer är väldigt lika aminosyran tryptofan finns därför en lång rad enzym som gör detta. De är ur evolutioner synpunkt inte direkt tänkta att ge oss superförmågan att konvertera icke-aktivt knark till hallucinationer utan t.ex så styrs processer i våran celldelning av acetylering av olika aminosyror. Det är dock trevligt att utnyttja möjligheten när lagen sätter käppar i hjulen för enklare varianter.

Så enzymerna tar helt enkelt bort den grupp som sitter på O-atomen och sätter dit ett väte(H). Det spelar därför egentligen ingen roll vilket av ämnena du utgår ifrån (DMT-4-O-H, DMT-4-O-AcO, DMT-4-O-PO3-), för när de når receptorn och påverkar dig har de redan blivit samma substans (DMT-4-OH).

Därför kommer alltså 4-ACO-DPT konverteras till 4-HO-DPT och borde ge exakt samma rus. Slut på den här biokemiska hobbylektionen.
__________________
Senast redigerad av AdobeSlats 2012-01-16 kl. 12:34.
Citera
2012-01-16, 12:52
  #7
Medlem
Mandic!s avatar
Verkar vara som en längre version av DPT var vad jag uppfattade det som när jag läste om det. Och mer dospotent. Detta är precis vad jag letat efter. Blir en beställning väldigt snart! Jag känner igen mig så väl i det han skrev i rapporten. Detta kan bli intressant!

Lägger en beställning på 4-AcO-DPT om cirka en vecka, testar sedan substansen och återkommer med minirapport, eller en fullskalig tripprapport om det vill sig väl.
Citera
2012-01-23, 14:45
  #8
Medlem
Mandic!s avatar
Jag lägger en beställning på 4-AcO-DPT (bla) nu på onsdag. Ska bli spännande att pröva denna!
Citera
2012-01-24, 12:21
  #9
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Jag lägger en beställning på 4-AcO-DPT (bla) nu på onsdag. Ska bli spännande att pröva denna!
Men skulle vilja läsa mer om effekterna, rustid m.m Ingen som prövat?
Citera
2012-02-03, 11:04
  #10
Medlem
Psychoramas avatar
Är det ingen som testat den här substansen än? Mandic?

Mvh
__________________
Senast redigerad av Psychorama 2012-02-03 kl. 11:08.
Citera
2012-02-03, 14:10
  #11
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Är det ingen som testat den här substansen än? Mandic?

Mvh
Inte än amigo, jag köpte annat istället...

Men jag lovar att jag ska köpa hem lite när lönen kommit för att prova!
Citera
2012-02-03, 14:13
  #12
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Inte än amigo, jag köpte annat istället...

Men jag lovar att jag ska köpa hem lite när lönen kommit för att prova!
Ok, Väntar med spänning! Undrar hur det igentligen ligger till med doseringar på detta, 10-25mg kanske?

Om någon vet, ropa hej!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback