2005-01-21, 00:12
Medlem
snousers avatar
Har grejat en massa nu me datorn och plockat ur en massa saker ur den bl.a garikkortet och nu har jag satt tillbaka de. Men när jag nu starta datorn så är de en jäkla massa ränder och flimmer på skärmen, i bland kan jag inte se nått. Vad kan de vara för fel? De funka innna jag tog ur den
Citera
2005-01-21, 00:18
Medlem
det är nog inte grafikkortet..låter som antingen ett spänningsfel eller ett skärmfel. men jag överlåter det till experterna
Citera
2005-01-21, 00:30
Medlem
snousers avatar
min kmpis stoppade in en strömkabel som hade samma fattning som en s-video kabel i grafikkortet och då blev skärmen likadan men de blev bättre sedan. Nu när jag starta datorn så är nästan allt borta, men om jag startar den en gång till så är den helt randig. Skärmen är de inget fel på (inte Hz:en heller) har testat me två skärmar och de är samma fel.
Citera
2005-01-21, 01:34
Medlem
neilas avatar
hur e din psu? har du satt i ngra nya grejer som drar mer strom... hade liknande broblem (efter uppstart) som loste sig med ett kraftfullare agg...
Citera
2005-01-21, 02:18
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
min kmpis stoppade in en strömkabel som hade samma fattning som en s-video kabel i grafikkortet och då blev skärmen likadan men de blev bättre sedan. Nu när jag starta datorn så är nästan allt borta, men om jag startar den en gång till så är den helt randig. Skärmen är de inget fel på (inte Hz:en heller) har testat me två skärmar och de är samma fel.

que
stoppa han in ström i S-video utgången ???
då får du nog köpa nytt g-kort
Citera
2005-01-21, 03:17
Medlem
flashmickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
que
stoppa han in ström i S-video utgången ???
då får du nog köpa nytt g-kort
Kan bara instämma. Dock är jag nyfiken vad din kompis förväntade sig för resultat med att stoppa in kabeln i S-video utgången.
Citera
2005-01-21, 03:19
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmicke
Kan bara instämma. Dock är jag nyfiken vad din kompis förväntade sig för resultat med att stoppa in kabeln i S-video utgången.

Citera
2005-01-21, 03:30
Medlem
Harry_s avatar
om han har riktigt otur
får han nog byta hela moderkortet
AGP porten kan ha tagit skada
Citera
2005-01-21, 10:21
Medlem
snousers avatar
hans g kort funkar nu och de gör mitt åxå....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in