• 1
  • 2
2012-01-15, 10:03
Medlem
Jag har ingen aning om hur längesedan det hände men ett mord någonstans uppe i Norrland. En man mördade tre tjejer och dumpade dom i en sjö, han ska komma ut nästa år. Jag vet att han är gift med en ung tjej i småland någonstans.

Någon som vet vilket fall jag menar?
Citera
2012-01-15, 10:06
Medlem
freXers avatar
Något år tal att gå på?
Citera
2012-01-15, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
Något år tal att gå på?

Nej tyvärr. Vet bara att han blir släppt 2013 :/
Citera
2012-01-15, 14:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straffpippad
Jag har ingen aning om hur längesedan det hände men ett mord någonstans uppe i Norrland. En man mördade tre tjejer och dumpade dom i en sjö, han ska komma ut nästa år. Jag vet att han är gift med en ung tjej i småland någonstans.

Någon sådan person finns inte. Du måste ha fått något om bakfoten, är du säker på att det var tre tjejer?
Citera
2012-01-15, 14:11
Moderator
blomvattnares avatar
B o B -► Krimhistoria

Tillägg i rubrik: "tjejer mördade och dumpade i sjö".

/Mod
Citera
2012-01-16, 03:20
Medlem
Citat:

Citat:
Nej tyvärr. Vet bara att han blir släppt 2013 :/
Vad har du för källa här? Var har du hört detta?

Vem är personen?

När blev han dömd? Vilket straff fick han? Hur länge har han suttit inne?

Som du märker finns det frågor som i någon mening nödgar svar ...
Citera
2012-01-16, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Vad har du för källa här? Var har du hört detta?

Vem är personen?

När blev han dömd? Vilket straff fick han? Hur länge har han suttit inne?

Som du märker finns det frågor som i någon mening nödgar svar ...

Jag träffade den tjejen han är gift med i fredags, hon sa då att han kommer ut nästa år. Hon heter Pauline och bor i Växjö, är väl runt 20 tror jag. När han blev dömd och vilket straff han fick har jag ingen aning om.
Citera
2012-01-16, 09:06
Medlem
Rodettos avatar
Trippelmördare är ytterst sällsynta. Att en sådan skulle existera utan att någon här känner till honom och dådet är inte troligt.
Däremot skulle det ju kunna röra sig om en mördare, eller alternativt någon som ialla fall gjort sig skyldig till allvarligt brott.
Det ringer en liten klocka om en man i Norrland som mördade en annan person. En utländsk (tysk?) turist, efter att de träffats och festat på kvällen natten. Hans fru gav honom först alibi men det sprack sedan.. Finns säkert mer info om detta fall här på FB
Citera
2012-01-16, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodetto
Trippelmördare är ytterst sällsynta. Att en sådan skulle existera utan att någon här känner till honom och dådet är inte troligt.
Däremot skulle det ju kunna röra sig om en mördare, eller alternativt någon som ialla fall gjort sig skyldig till allvarligt brott.
Det ringer en liten klocka om en man i Norrland som mördade en annan person. En utländsk (tysk?) turist, efter att de träffats och festat på kvällen natten. Hans fru gav honom först alibi men det sprack sedan.. Finns säkert mer info om detta fall här på FB
Som du säger är "trippelmördare" ytterst sällsynta. Sanningshalten i det här fallet verkar oklar.

Källan är alltså en tjej "runt 20", som gift sig med honom och bor i Växjö ...

Jag ska inte säga att tjejen har skarvat i sin återgivning alternativt fått en saltad information av mannen i fråga, men det ligger nog i farans riktning ...
Citera
2012-01-16, 13:17
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodetto
Stämmer, Mats Rehult heter han men han är redan på fri fot, ska visst vara med i Bandidos i Helsinborg numera.
Jag har aldrig hört om dom morden TS tar upp..
Citera
2012-01-17, 06:51
Medlem
Om det inte är mordET i Bollnäs det handlar om, ingredienserna sjö, tjejer och uppe i Norrland stämmer ju, då dräptes ju En ung flicka sedan hon ingrep för att hindra att hennes lillasyster mördades. Detta kan förklara pluralet. Hur som helst låter det fullständigt vidrigt att en slik varelse ska släppas.

Nu ser jag att den mördaren tydligen tagit livet av sig. Tillbaka på ruta 1.
Senast redigerad av svenne-i-viken 2012-01-17 kl. 07:04. Anledning: nya uppgifter
Citera
2012-01-19, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Om det inte är mordET i Bollnäs det handlar om, ingredienserna sjö, tjejer och uppe i Norrland stämmer ju, då dräptes ju En ung flicka sedan hon ingrep för att hindra att hennes lillasyster mördades. Detta kan förklara pluralet. Hur som helst låter det fullständigt vidrigt att en slik varelse ska släppas.

Nu ser jag att den mördaren tydligen tagit livet av sig. Tillbaka på ruta 1.
Ja , var denne gm frisläppt tiden före självmordet eller ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in