Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
förmodligen råkar i alla ut för någotsånär liknande situationer.
vissa är dock mer öppna för att se vad som verkligen händer och dessutom mer kreativa i att använda händelser.
kan jämföras med att vissa har tur och andra inte.
det handlar inte om tur utan varför vissa människor verkar ha tur.
personligheten avgör.
Det tror jag också. En del personer har bara otur men det handlar om hur man (jag i mitt fall) tar situationen och jag har bara tur.
När jag möter människor som är bittra och fastnat i en liten värld undrar jag hur jag skulle kunna få dom att lyfta, ta kraft, få energi. När det ser väldigt hopplöst ut och dom cementerat sig i sin bitterhet. Nu handlar det om personer i min närhet som är runt femtio. Om jag vill komma in i deras värld med min positiva kraft - kommer det ta för mycket kraft av mig? Räcker det med det jag vill förmedla eller måste det ta all min kraft och hjälper det? Kan det förändra något? Ska jag fortsätta ge, eller ska jag brinna för något som ger mer, om jag tror att det bara tar av mig?
Nu kan jag svara på min egen fråga - jag vill ge, men det tar av mig.
Min grundfråga är egentligen: När något behövs - kommer det till en då? Det är så jag upplever att det är för mig.
Och om jag kommer in i andras liv när dom behöver det - förändrar jag något? Eller blev jag bara dränerad?