2005-01-20, 13:37
Bannlyst
Finns det någon här som lyssnar på Aphex Twin, och dessutom tycker det är underbar musik?

Själv har jag nyss upptäckt honom, men mitt intresse är ändå stort, och det finns verkligen ingen bättre ambient än Selected Ambient Works 85-92. Åtminstone känns det så just nu.

Har just nu två skivor med hans alster på, 26 Mixes For Cash på CD och Come To Daddy på tolvtumsvinyl.

Lev väl.
Citera
2005-01-20, 14:55
Medlem
Capones avatar
Inte mer än att jag lyssnar på Dillinger Escape Plans cover på "Come to Daddy"...
Citera
2005-01-20, 14:59
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag gillar Aphex. Han kan sväva ut i obegripligheter ibland, men Come to daddy är så grymt skön att jag förlåter honom.
Citera
2005-01-20, 15:01
Bannlyst
Musiken är... speciell

Men jag blev rejält fascinerad av låten "window licker" och inte minst
av videon som rullade på MTV för ett tag sedan... lite lätt obehaglig video
Citera
2005-01-20, 16:46
Bannlyst
Capone - Synd, men det låter ju som en bra blandning. Dillinger Escape Plan och Aphex Twin, alltså. Får ta och hitta den.

Chris - Helt klart, den är speciell, men musik som inte är speciell är i nio fall av tio bara enformig.
Citera
2005-01-20, 16:58
Bannlyst
Sjalv har jag de flesta skivor Richard D. James slappt, det var dock ett tag sedan jag lyssande igenom dem, de star tryggt i sin back...

Nu vet jag inte hur val Du kanner Din "Aphex Twin", men hall aven utkik efter Afx, Caustic Window och Polygon Window, som ar, ja just det - aven det Richard D. James...

'Donkey Rhubarb' ar en favorit dar Richard mixar snabba 'beats' med skona melodier...
Citera
2005-01-20, 17:11
Bannlyst
Donkey Rhubarb är ju en klassiker, helt klart. De olika aliasen är jag medveten om, men har inte förräns nu börjat rota i deras arkiv.

De ynkliga 2.99 pund som skivan kostar i Warpmart känns som en bagatell i AFX-sammanhang, den köper jag nog senare i veckan.

Känns som om jag kommer att se mer av dig i musiksammanhang. Den där backen skulle man allt vilja leta runt i. Ha det!
Citera
2005-01-20, 18:26
Medlem
Goblins avatar
Aphex Twin gör nog de otäckaste videorna av alla. Även strålande musik emellanåt.
Citera
2005-01-20, 18:51
Medlem
Aphex Twin är grymt ojämn, men också sjukt bra när det klaffar. "I care because you do" är hans bästa skiva tycker jag. Hans nya singel under namnet Analord är också rätt ok.

Chris Cunninghams videor till Aphex är ju de bästa i branschen också.
Citera
2005-01-20, 20:19
Medlem
Jag tycker mycket om Drukqs, i den vågar han bli mer musikaliskt experimentuell och visar sin mångsidighet. En annan skön platta är "Richard D James album".
Citera
2005-01-21, 00:44
Medlem
Spaders avatar
Ja jag lyssnar mycket på Aphex Twin.
Men bara hans ambient-album (Selected Ambient Works, båda) samt (Drukqs)
Gillar inte hans drill n bass men hans ambient är världsklass.
Låten Rhubarb är för övrigt min favoritlåt Underbar ambient som tyvärr många andra inte lyckats återskapa... med några små undantag.

/Spader
Citera
2005-01-21, 01:24
Medlem
gregerolles avatar
Milkman!

Edit: Får ju citera texten för er som inte hört den.

"I wish the milkman would deliver my milk. In the morning" .....
"Iiiii would liiiike some miiiilk from the miiilkmaans wife's tits"...

Grym!..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in