2012-01-12, 22:52
Medlem
Hörde talas om ett mord som skulle skett i Varekil på Orust. En kvinna ska ha knivhuggits utanför en begravningsbyrå i Varekil, hon avled sen inne på begravningsentreprenörens kontor. Mordet inträffade troligen tidigt 90-tal och motivet ska ha varit svartsjuka.

Uppgifterna ovan fick jag från en bekant när vi diskuterade ett annat knivdåd på Orust som inträffade för tre veckor sen. Han hade i sin tur fått det från dödgrävaren själv som än idag driver begravningsbyrån.

Sparsmakat med info, minst sagt, men kanske någon vet mer?
Citera
2012-01-21, 00:36
Medlem
Jag bor rätt nära, kan se platsen från mitt hus. Men är rätt säker på att det var innan 90-talet. Ska höra med morsan, hon prata om detta när vi hade kalas här i höstas. Hon ägde huset som jag bor i nu.
Så jag återkommer om hon minns vilket årtal och kanske mer info.
Citera
2012-01-21, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akermannen
Jag bor rätt nära, kan se platsen från mitt hus. Men är rätt säker på att det var innan 90-talet. Ska höra med morsan, hon prata om detta när vi hade kalas här i höstas. Hon ägde huset som jag bor i nu.
Så jag återkommer om hon minns vilket årtal och kanske mer info.

Själv bor jag också i närheten men har aldrig hört talas om fallet förrän alldeles nyligen. Du får gärna återkomma med mer info.
Citera
2012-01-21, 20:44
Medlem
Det kanske var 89, i vilket fall innan jag köpte huset 90. Hon dog på trappan utanför begravningsbyrån. Det skojades lite om att Ronny som driver begravningsbyrån hade startat drive in
Men vilka paret var vet jag inte, det var några sommargäster från Göteborg.

Jag blev själv förvånad att jag inte minns detta, det togs upp på ett kalas här i höstas som sagt.
Citera
2012-02-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akermannen
Det kanske var 89, i vilket fall innan jag köpte huset 90. Hon dog på trappan utanför begravningsbyrån. Det skojades lite om att Ronny som driver begravningsbyrån hade startat drive in
Men vilka paret var vet jag inte, det var några sommargäster från Göteborg.

Jag blev själv förvånad att jag inte minns detta, det togs upp på ett kalas här i höstas som sagt.

Tack för den infon. Får du reda på någon lite mer detaljerad info får du gärna bidra med den.
Citera
2012-03-05, 06:43
Medlem
Då har jag fått fram lite mer. Mordet inträffade i november 1989. Kvinnan var 46 år, hennes make 62. Domen blev 10 års fängelse.

Mördaren avled i september 2005.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in