2012-01-12, 20:53
Medlem
Ska börja studera i Stockholm (SU) nästa vecka och ska pendla från Uppsala (där jag bor) och har fått förklarat priserna av UL:s kundtjänst.

Studentrabatt på hela UL och SL: 1310:- /månad Då ska jag åka Upptåget till Upplands Väsby och sen pendel till Sthlm. Samt att jag kan röra mig fritt i Sthlm då jag är där ändå rätt ofta, förmodligen mer nu.

Men när jag kollar på UL:s hemsida så måste man ha antingen CSN-kort eller Mecenat-kort med SL-logga på.

Är studentrabatter bara till för folk som tar studielån eller bidrag.

Jag tänker nämligen fortsätta jobba och försöka att inte ta lån.

Är det rimligt att jag då inte får samma rabatt som andra? eller har jag missat nåt?

Någon som vet?

Kan man få Mecenat-kort med SL-logga ändå?
Citera
2012-01-12, 20:58
Medlem
sasos avatar
har du verkligen sökt på nätet? står jo klart och tydligt vad som gäller på CSN´s hemsida
Citera
2012-01-12, 21:03
Medlem
bara kollat UL:s hemsida efter jag talat med deras kundtjänst. får kolla CSN då
Citera
2012-10-07, 19:39
Medlem
Drar upp den här tråden igen.

Säg att man inte är student men beställer hem ett studentkort här: http://www.sus.su.se/medlemskap
under "Beställ ett vanligt studentkort".

Om jag fyller i mina uppgifter och beställer ett sånt kort utan att ens läsa på universitet borde det innebära att jag kan tuta och köra med ett SL studentkort? Då har jag ju ID-kort och studentkort och kontrollanter kollar väl knappast att man läser vid universitet, bara att man har kortet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in