2012-01-12, 16:57
Medlem
Tjo, ska småstyla min 245. Kom med nå tips!, men ingeting dyrt eller någonting utan bara nått som går snabbt och nästan kostnadfritt! =)
Citera
2012-01-12, 16:59
Medlem
dreamdreams avatar
Snabbt och kostnadsfritt?

Ta fram en slägga och slå upp några snygga bucklor på sidorna. Det är riktigt inne nu.
Citera
2012-01-12, 17:10
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Om den är vit byter du ut framdörrarna till blåa och målar ett blått kors på taket, så åker du runt i en Finlandflagga. Läckert.
Citera
2012-01-12, 17:19
Bannlyst
Däckpenna och massooor wunderaums fälgsidor från Biiltema i krom, blå lysdioder lite varstans , en fet baslåda från BRL osv ..
Citera
2012-01-12, 17:22
Medlem
Aviarts avatar
Borra upp avgassystemet så den dånar värre än JAS. Brudarna blir så fuktiga så dom halkar runt i galonbyxorna. Komplettera även ditt brölande as till bil med felbalanserat ljudsystem som vräker ut fjortistechno eller valfri könsrock. Kan inte slå fel.
Citera
2012-01-12, 17:41
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spekkhugg
Tjo, ska småstyla min 245. Kom med nå tips!, men ingeting dyrt eller någonting utan bara nått som går snabbt och nästan kostnadfritt! =)
Nästan kostnadsfritt... Tja, då kanske du ska göra som du fått tips om redan.

Annars: Vad som var och en tycker är snyggt, kan ju variera.
Volvo 245 är ju en klassisk modell och personligen gillar jag bilar som är stilrena. Inget bjäfs eller en massa dekaler, kjolpaket osv.
En klassisk GLT/Turbo färgsättning med sin svarta dekor fungerar alltid.
Sen är det viktigt hur bilen står, alltså stuket. Justerad fjädring med en 60/40 sänkning och 17-18 tums fälgar + lågprofildäck är snyggt. Annars: En helt original Volvo 242, 244 eller 245 får i alla fall mig att vrida på huvudet.
Om 10-15 år kommer du att bli erbjuden ett skapligt belopp för ett fint exemplar. Men då får du ge fan i släggan...

http://i39.tinypic.com/9tn6uu.jpg
http://i44.tinypic.com/112d8jk.jpg
http://i43.tinypic.com/axet2.jpg
Citera
2012-01-12, 19:02
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spekkhugg

En 245:a stylar man inte längre! Gör du det så förstör du ett kulturarv! Möjligtvis med fina fälgar men behåll originalen!

Behåll bilen i original om den är välskött, det tjänar du mest på.
Citera
2012-01-12, 21:22
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
En 245:a stylar man inte längre! Gör du det så förstör du ett kulturarv! Möjligtvis med fina fälgar men behåll originalen!

Medhåll på detta. Nu börjar de trots allt tunnas ut lite, så den bästa stylingen vore nog att piska upp den i så gott skick som möjligt
Citera
2012-01-12, 21:48
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55

Även jag ger medhåll på detta.
Originalrenovera bilen det tjänar du mest på.
Piffa möjligen till den med några snygga fälgar men som tidigare sagts så behåll originalhjulen.
Citera
2012-01-13, 21:03
Medlem
FreddeDs avatar
Orginal är bäst och snyggast.
Men om du nu känner dig riktigt tvungen så köp fina fälgar. Vita blinkers finns det ju vissa som tycker är snyggt. Men behåll alla original grejor som du sedan skruvar tillbaks eller låter följa med då du säljer bilen.
Citera
2012-01-13, 21:25
Medlem
Apocalyptors avatar
Vad gör man åt förskjutningen bakaxeln drabbas av vid sänkning?
Citera
2012-01-13, 21:55
Medlem
FreddeDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocalyptor
Vad gör man åt förskjutningen bakaxeln drabbas av vid sänkning?

Knappast så allvarligt att det måste åtgärdas. Skulle nog finnas bra mycket färre sänkta 240 om det vore ett stort problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in