2015-02-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mpso1234
jag har en katt som i går kväll kom in o var helt apatisk, gick sedan ut genom kattluckan ojag har sedan dess inte sett han. letat överallt.
jag är rädd att han har fått i sig något skit, har för mig att katter då söker sig undan,
någon som vet hur långt dom kan går.
verkar ju korkat att han inte bara la sig nere i källaren, där vi har filtar bla,
rädd att han ligger någonstans o plågas!!

Vad hände sen? Kom han hem? Hittade du honom?
Citera
2019-02-23, 16:50
Medlem
Hur gick det?
Citera
2019-03-01, 16:19
Medlem
Finnj-vels avatar
Hej,

Jag har en norsk skogkatt som är frisk på alla vis och har varit det sedan födseln. Katten lever i en trygg miljö inomhus och har alltid tillgång till mat, vatten och ren låda. Vattenskålar finns placerade på ytterligare två ställen.

Katten beter sig som en vanlig, hälsosam katt men det som oroar mig är att damen är väldigt gammal. Hon närmar sig 18 år och jag är fruktansvärt rädd över att "tiden är kommen" och jag undrar hur jag lättast märker varningssignalerna?

Dagarna ser ut som dom "alltid" har gjort. Mycket sova, lite kissa & bajsa, mycket dricka, lite äta, sova sova sova... Jag vet tack vare tråden att när en katt mår dåligt så gömmer den sig men min katt är helt oförändrad i sättet. Det jag undrar då är om samma beteende utspelar sig när katten dör av ålder?

Det jag skulle vilja allra helst är att gumman får somna som vanligt med en proppfull mage och sedan bara somna in helt odramatiskt. Är det ett möjligt scenario tror ni?

Hälsningar från katten Saga (även fast jag inte berättade vad jag skrivit för henne).
Citera
2019-03-01, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Hej,

Jag har en norsk skogkatt som är frisk på alla vis och har varit det sedan födseln. Katten lever i en trygg miljö inomhus och har alltid tillgång till mat, vatten och ren låda. Vattenskålar finns placerade på ytterligare två ställen.

Katten beter sig som en vanlig, hälsosam katt men det som oroar mig är att damen är väldigt gammal. Hon närmar sig 18 år och jag är fruktansvärt rädd över att "tiden är kommen" och jag undrar hur jag lättast märker varningssignalerna?

Dagarna ser ut som dom "alltid" har gjort. Mycket sova, lite kissa & bajsa, mycket dricka, lite äta, sova sova sova... Jag vet tack vare tråden att när en katt mår dåligt så gömmer den sig men min katt är helt oförändrad i sättet. Det jag undrar då är om samma beteende utspelar sig när katten dör av ålder?

Det jag skulle vilja allra helst är att gumman får somna som vanligt med en proppfull mage och sedan bara somna in helt odramatiskt. Är det ett möjligt scenario tror ni?

Hälsningar från katten Saga (även fast jag inte berättade vad jag skrivit för henne).
En katt som dör av ålder innebär att det bara tar slut. Det är när den plågas den går undan.
Citera
2019-03-01, 20:43
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
En katt som dör av ålder innebär att det bara tar slut. Det är när den plågas den går undan.
Tack!
Citera
2019-03-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Hej,

Samma med min katt, men hon är skitsmal också. Ska till veterinären imorgon. Tror fan hon kommer avlivas där
Citera
2019-03-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Samma med min katt, men hon är skitsmal också. Ska till veterinären imorgon. Tror fan hon kommer avlivas där

Helvete hora också.. jag hade rätt.. hon är död nu! Fyfan aldrig mått såhär dåligt.
Herregud
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in