• 2
  • 3
2012-01-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondsays
Jag har också kunskap om det du skriver, men jag är ändå väldigt nyfiken på om 0,6 klassas som högt innehav eller lågt. Jag känner folk som har råkat ut precis för samma grej som jag gjort, kommit hem från en holland resa blivit tagen av polisen, sedan har det blivit rättegång men dom har gått fria eftersom dom bara haft det i kroppen och inget annat kunde bevisas, men saken är att dom hade mindre en 0,6 på sitt pisse prov.

och JA jag har BILJETTEN från holland resan till hands

och JA jag har redan angivit att jag har använt dessa substanser i holland

Det var inte menat mot dig utan till de i tråden som påstår det motsatta Påstår utan att komma med källor till och med.

OnT: Mängden i ditt piss borde inte spela någon som helst roll. Det är i så fall om värdet är så pass högt att rätten anser att du rökt i Sverige när du kommit hem efter resan. Dock så går det att säga att du rökte kopiösa mängder och passade på när det var lagligt.

0,6 mikrogram THC är det du menar, eller vilken storhet snackar vi?
Citera
2012-01-12, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schkeel
Det var inte menat mot dig utan till de i tråden som påstår det motsatta Påstår utan att komma med källor till och med.

OnT: Mängden i ditt piss borde inte spela någon som helst roll. Det är i så fall om värdet är så pass högt att rätten anser att du rökt i Sverige när du kommit hem efter resan. Dock så går det att säga att du rökte kopiösa mängder och passade på när det var lagligt.

0,6 mikrogram THC är det du menar, eller vilken storhet snackar vi?

tack för din post

och jag menar 0,6 mikrogram THC är du insatt om det är mycket eller lite? i min åsikt så är det väldigt väldigt lite
Citera
2012-01-12, 23:06
Medlem
Sglasss avatar
Det är väldigt väldigt lite, jag rökte 3 gram och pissade 2 dagar senare med ett värde på 17.
Citera
2012-01-13, 03:30
Medlem
FrankBooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
nope, det är inte tillåtet att vara narkotikapåverkad i Sverige.

Jo det är det, men jag tror att du åker dit för förargelse väckande beteende eller störande av allmän ordning. Att säga att det inte är det är som att säga att det är olagligt att vara full eller dricka, eller att vara fet.
Citera
2012-01-13, 04:44
Moderator
kvm3s avatar
Cannabis > Drogakuten

/Mod
Citera
2012-03-20, 11:02
Medlem
Citat:
det där håller inte, du åker för ringa även om du rökt där det va tillåtet.

du är helt ute och cyklar min vän

kunskap är något du måste ta för dej av, börja läsa om hur sveriges lagar fungerar

det här kan hjälpa dej ifrån din okunskap
Citera
2012-03-20, 11:48
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Tror du att det är icke tllåtet i Sverige att bruka drogen men att det är tillåtet
att vara påverkad så tror du helt fel.

Ingen har sagt någonting om att vara påverkad. Jag tror att det skulle vara ganska svårt att röka en joint i Amsterdam, ta sig fort som fan till flygplatsen, hem till Sverige, och bli tagen fortfarande påverkad.

Men som sagt, ingen har sagt någonting om att vara påverkad, i Sverige är det olagligt att ha restprodukter eller spår av droger i kroppen.
Citera
2012-03-20, 13:14
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
Ingen har sagt någonting om att vara påverkad. Jag tror att det skulle vara ganska svårt att röka en joint i Amsterdam, ta sig fort som fan till flygplatsen, hem till Sverige, och bli tagen fortfarande påverkad.

Men som sagt, ingen har sagt någonting om att vara påverkad, i Sverige är det olagligt att ha restprodukter eller spår av droger i kroppen.
Detta stämmer väl, men det finns fall där personer har friats ur dylika situationer just för att de har varit utomlands nyligen. Se exempelvis det ganska aktuella fallet som diskuteras i den här tråden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in