2015-03-30, 21:03
Medlem
TheSources avatar
Taget från aftonbladet:
Citat:
– Vi står så långt ifrån varandra man kan komma, säger Irene Krohn, presschef på Telia.

Totalt påverkas 700 000 kunder av beslutet, som grundar sig i ett bråk mellan leverantören Telia och tv-jätten SBS Discovery.
Länk: http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle20552210.ab

Kanalerna det rör sig om är följande: Kanal 5, Discovery Channel, Kanal 9, Eurosport, Animal Planet, TLC och Kanal 11.

Vad blir Sveriges respons på detta barnsliga bråk?
Senast redigerad av TheSource 2015-03-30 kl. 22:03. Anledning: Bytte rubrik från "i övermorgon" till "1 april" för att förtydliga för framtida läsare kommande dagar.
Citera
2015-03-30, 21:14
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSource
Taget från aftonbladet:

Länk: http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle20552210.ab

Vad blir Sveriges respons på detta barnsliga bråk?
Citat:
Fr.o.m. den 1 april riskerar Telia att inte längre kunna sända kanalerna 5,9,11, Animal Planet, Eurosport 1 & 2, TLC och Discovery-kanalerna.
Det är ju inte direkt de bästa kanalerna som försvinner. Eurosport 1 tittar jag visserligen på ibland.

Så länge de sänker priset på tv-paketet så är jag nöjd. Kan de inte komma överens med leverantören kan detta vara förståeligt men då får de kapa fakturan med några tior.

För övrigt illa av Telia att inte meddela detta via mail till oss kunder. Det hade varit en enkel sak att fixa.

Edit: Kanalerna släcks i så fall i övermorgon. 31 dagar i mars
Citera
2015-03-30, 21:30
Medlem
TheSources avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
*text*
Kanal 5, 9 och 11 är väldigt populära kanaler, men smaken är som baken. Håller med om att det är dåligt handskat av Telia, otroligt oproffsigt gjort om jag får säga det själv. Drastiska ändringar som dessa bör ej meddelas så sent och/eller på detta vis.

Du har självklart rätt angående datumet, rubriken är ändrad.
Citera
2015-03-30, 21:35
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Kanal 5, 9 och 11 är väldigt populära kanaler, men smaken är som baken. Håller med om att det är dåligt handskat av Telia, otroligt oproffsigt gjort om jag får säga det själv. Drastiska ändringar som dessa bör ej meddelas så sent och/eller på detta vis.

Du har självklart rätt angående datumet, rubriken är ändrad.
Att 5 och 9 är populära kan jag till viss mån förstå men att det finns någon som bryr sig om 11 är ett mysterium. Är det hjärntrusten som kollar på skiten?

Tydligen så ska man få info via sin digitalbox om kanalerna släcks. Typ "Vi kan inte visa 5an längre på grund av avtal med leverantören". Jag undrar hur många extra som Telia tar in i nästa vecka för att besvara alla extra samtal.
Citera
2015-03-30, 21:36
Medlem
TheSources avatar
Citat:
Att 5 och 9 är populära kan jag till viss mån förstå men att det finns någon som bryr sig om 11 är ett mysterium. Är det hjärntrusten som kollar på skiten?

Tydligen så ska man få info via sin digitalbox om kanalerna släcks. Typ "Vi kan inte visa 5an längre på grund av avtal med leverantören". Jag undrar hur många extra som Telia tar in i nästa vecka för att besvara alla extra samtal.
Det undrar jag också. Uppmaning till flashbackare: ring kundservice och meddela vilken plats i kölistan ni får.
Citera
2015-03-30, 21:39
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Det undrar jag också. Uppmaning till flashbackare: ring kundservice och meddela vilken plats i kölistan ni får.
Palla ringa till dem bara för att veta hur många som ringer? De i kundtjänsten kan ju inte direkt göra något åt leveransen av kanalerna och eventuell kompensation får man ta med dem sen.
Citera
2015-03-30, 21:48
Medlem
TheSources avatar
Citat:
Palla ringa till dem bara för att veta hur många som ringer? De i kundtjänsten kan ju inte direkt göra något åt leveransen av kanalerna och eventuell kompensation får man ta med dem sen.
Vad vore världen om alla fann exakt samma saker intressanta? Personligen tänker jag att det vore värt att "palla" av den simpla anledningen att något som detta inte händer ofta, och av den anledningen blir det för mig som statistik-junkie automatiskt intressant.

Men det är långt ifrån det mest relevanta att diskutera, något jag gärna dock skulle vilja se mer av är information om hur det byggdes upp till detta bråk, och hur det blommade upp på så explosivt vis - med tanke på bristen på förvarningar.
Citera
2015-03-30, 21:51
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Men det är långt ifrån det mest relevanta att diskutera, något jag gärna dock skulle vilja se mer av är information om hur det byggdes upp till detta bråk, och hur det blommade upp på så explosivt vis - med tanke på bristen på förvarningar.
Bristen på förvarningar är inte märklig. Hade de kablat ut detta för en månad sedan och det hade löst sig hade det gjort folk upprörda i onödan. Sådan här information håller man på så länge som möjligt.

Citat:
givetvis ska du kunna se innehållet på alla dina skärmar. Just nu kan inte en av våra leverantörer leverera det. Det är SBS Discovery, vilket innebär att det finns risk för att dessa kanaler inte kan visas i Telias tv-tjänst fr.o.m. 1 april.

Att de ska släcka kanalerna bara för att man inte kan se dem i sin mobil eller på datorn låter märkligt. Det bör vara något mer bakomliggande.
Citera
2015-03-30, 21:55
Medlem
TheSources avatar
Citat:
Bristen på förvarningar är inte märklig. Hade de kablat ut detta för en månad sedan och det hade löst sig hade det gjort folk upprörda i onödan. Sådan här information håller man på så länge som möjligt.

Att de ska släcka kanalerna bara för att man inte kan se dem i sin mobil eller på datorn låter märkligt. Det bör vara något mer bakomliggande.
Tror inte det är som du säger med tanke på sättet det meddelas på. Att få veta det genom exempelvis mejl som du sa själv tidigare vore betydligt mer proffsigt agerat. Det sista citatet i ditt meddelande är en av sakerna som gör det suspekt. Det finns ett antal pusselbitar som behöver sättas på plats innan we can get the big picture, så att säga.
Citera
2015-03-30, 22:04
Medlem
welcometorealitys avatar
Om 700 000 personer drabbas så då gör Telia allt att fixa detta, annars sp tappar dom sina kunder.
Citera
2015-03-30, 22:05
Bannlyst
Inte bara discovery som försvinner utan alla discovery kanaler...samt animal planet.. De e just de kanalerna jag tittar på..

Dessutom har de inte sänkt priset utan ökat med ca 40 spänn...

Nej blir nog att säga upp skiten
Citera
2015-03-30, 22:12
Medlem
Och där försvann min Snooker

För att inte tala om Discovery , Femman...

Saxat från Aftonhoran

"Enligt Telias presschef Irene Krohn rör det sig om att företaget inte vill acceptera de villkor som SBS Discovery ställer.
– SBS Discovery tvingar oss att paketera kanaler som vi ser att våra kunder inte vill ha, säger Irene Krohn."

Öh - som jag läser kommentarerna på Felia fejjan , och som jag läser annat nyhetsflöde så vill folk ha Femman , Discovery och kanalerna dom nu tar bort....

Trist att man bara har Felia som Fiberleverantör och inte kan välja annan fiber
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in