2015-03-16, 23:51
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk

Tablå Eurosport - http://www.tv.nu/view_config-033029116

Återstående turneringar - http://snooker.org/res/index.asp?template=2#current

Pågående turnering - http://snooker.org/res/index.asp?event=372

Jag har samlat ihop lite nyttiga länkar inför fortsättningen.
Citera
2015-03-17, 16:42
Medlem
Moltas666s avatar
Trevligt att höra Kims röst igen. Han låter pigg enligt min uppfattning.
Citera
2015-03-17, 21:15
Medlem
Glappkontakts avatar
Två klassiska spelare Higgins vs Dott. Higgins städar sista färgade med ett antal svåra stötar för att ta ledningen med 2-1. Han ser lite ut som i gamla dagar ibland.
Citera
2015-03-17, 21:22
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Två klassiska spelare Higgins vs Dott. Higgins städar sista färgade med ett antal svåra stötar för att ta ledningen med 2-1. Han ser lite ut som i gamla dagar ibland.

Japp... (FB) Snooker - 888.com World Grand Prix i Llandudno, Wales - 16-22 mars 2015

Citera
2015-03-17, 22:31
Medlem
Moltas666s avatar
Då har vi både Dott och Mark Williams vidare, Williams slog Ryan Day med 4-3.

Som jag befarade i ett tidigare inlägg verkar Michaela Tabb satsa mer på familjen än på snooker. Lite synd med tanke på att Michaela var en både trevlig och duktig domare.

Stackars Ding verkar vara helt ur gängorna.

Vi kan också notera att en så pass bra spelare som Barry Hawkins åkte ut med 0-4 mot Matthew Selt...37 på rankingen.
Citera
2015-03-18, 17:42
Medlem
Moltas666s avatar
Jag hann se dom sista 10 minuterna av Robertson mot Davis...extrem defensivduell tydligen som Mark Davis vann. Davis vidare med 4-3.

Vi kan notera dessutom att Stuart "the Lolipop" Bingham är vidare.

Pågående matcher är bland annat Ricky Walden-Mark Williams och Joe Perry-Judd Trump.
Senast redigerad av Moltas666 2015-03-18 kl. 17:46.
Citera
2015-03-18, 19:49
Medlem
Moltas666s avatar
Judd Trump vidare efter vinst mot Joe Perry med 4-3.
Citera
2015-03-18, 20:05
Medlem
Skatteskolks avatar
Kim Hartmann hade blodförgiftning! Inte undra på att han var däckad. Det är livshotande. Måsen sa det när han lite andfådd tog inför sista sessionen.

Ändå har han låtit pigg idag.

Marcel Eckardt är född 1989 för övrigt. Han pratar inte med samma robotröst nu.
Citera
2015-03-18, 21:05
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Kim Hartmann hade blodförgiftning! Inte undra på att han var däckad. Det är livshotande. Måsen sa det när han lite andfådd tog inför sista sessionen.

Ändå har han låtit pigg idag.

Marcel Eckardt är född 1989 för övrigt. Han pratar inte med samma robotröst nu.
Har inte haft tid att följa snooker så mycket, kollade lite igår och då lät Kim som vanligt.
Kim hade tur, akut blodförgiftning är dåliga odds på även om du ligger på sjukhus.
För ett antal år sedan gick jag länge med infektion i fingret. Blev rödare och rödare med en skarp kant.
Köpte medicinsksprit och tvättade såret.
Efter någon vecka började även armen värka.
Skulle gå och lägga mig och tittade extra på armen.
Även armen började bli rödflammig och lymfkörtlar under armen hade svullnat.
Då blev jag skraj och tog bilen till akuten.
Blev blodprover direkt, hade aldrig hunnit så lång som till blodförgiftning men inte långt ifrån.
Hade det varit det skulle dom gett mig antibiotika intravenöst, nu fick jag tabletter med mig hem då apoteket var stängt och jag inte kunde vänta till morgonen.
Cykeln satt jag på första pencelinfria dagen, men hade problem och värk i armen flera veckor efter.
Nu snooker, Ronnie ser ut att gå vidare utan ansträngning.
Citera
2015-03-18, 21:25
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Har inte haft tid att följa snooker så mycket, kollade lite igår och då lät Kim som vanligt.
Kim hade tur, akut blodförgiftning är dåliga odds på även om du ligger på sjukhus.
För ett antal år sedan gick jag länge med infektion i fingret. Blev rödare och rödare med en skarp kant.
Blev blodprover direkt, hade aldrig hunnit så lång som till blodförgiftning men inte långt ifrån.
Hade det varit det skulle dom gett mig antibiotika intravenöst, nu fick jag tabletter med mig hem då apoteket var stängt och jag inte kunde vänta till morgonen.
Cykeln satt jag på första pencelinfria dagen, men hade problem och värk i armen flera veckor efter.

Akut sepsis är risken att dö 50% och det ökar med 8% per timme. You do the math.

Otäckt att något så beskedligt kan gå så illa. Gäller er båda så klart.

Selbys match har börjat nu. Stackars Måsen och Martin Gould. Det blir inte sängen tidigt idag för någon av dem.
Citera
2015-03-18, 21:36
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Akut sepsis är risken att dö 50% och det ökar med 8% per timme. You do the math.

Otäckt att något så beskedligt kan gå så illa. Gäller er båda så klart.

Selbys match har börjat nu. Stackars Måsen och Martin Gould. Det blir inte sängen tidigt idag för någon av dem.
Tack för omtanken, men mitt var nog endå rätt harmlöst speciellt om man jämför med Kim.
Han hade allså streptokocker som gick vidare och blev allvarligt.
Verkar vara riktigt aggressivt virus, ininfluensa iår.
Alla man känner har legat däckad, själv började det om på mig efter 9 dagar. Är igång och tränar och hoppas jag haft mitt iår nu.
Citera
2015-03-18, 23:32
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi

Otäckt med blodförgiftning helt klart. Det är inget man önskar sina medmänniskor.

Jo, Ronnie är vidare utan problem. Samma sak gäller Graeme Dott som vann med 4-3 över Liang Wenbo. Dessutom är inte miraklens tid slut, Martin "Nervknippet" Gould vann över Mark Selby med 4-2.

http://snooker.org/res/index.asp?event=372
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in