2013-05-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ronnie spelade okoncentrerat då han visste att han i realiteten hade vunnit och Bingham var nog snarare uppgiven då han visste att han förlorat, de vara bara där för att slå sista spiken i kistan så att säga.
Man fick ju det intrycket. Ganska oengagerat. Ronnie såg ut som han tänkte gå och lägga sig och han bara var tvungen att klara av detta framet först. Han hade svårt att dölja gäspningarna.
Citera
2013-05-01, 20:36
Medlem
pettachis avatar
Tycker Walden påminner om Ryder Hesjedal på kroppshållning och stil.
Citera
2013-05-01, 20:45
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Tycker Walden påminner om Ryder Hesjedal på kroppshållning och stil.

Ricky Walden, lite kutryggig och framåtböjd, ser lite äldre ut än han är. Jag har sett Walden spela ganska många gånger men jag kunde aldrig tro att han skulle kunna nå så här långt i VM. Han har tidigare varit lite av "StrulRicky" eftersom han haft en förmåga att strula till spelet när det började dra ihop sig. Hans nerver har inte heller varit dom bästa.

Det är faktiskt intressant att spelare som Walden helt plötsligt har chans att gå till semifinal i VM.

Tänk om han går till final...
Citera
2013-05-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ronnie spelade okoncentrerat då han visste att han i realiteten hade vunnit och Bingham var nog snarare uppgiven då han visste att han förlorat, de vara bara där för att slå sista spiken i kistan så att säga.

Jag tror inte direkt en spelare tror att det är klart när man har vunnit sju frames av 13. Snarare så är det så att det går upp och ner hur bra man än är. Att spela som som i trans hela tiden går inte hur bra man än är. Högsta nivån så är det väl egentligen inget snack vem som är bäst men högsta lägstanivå kommer att avgöra tror jag.

Riktig straffspark som O`Sullivan missade i eftermiddags ju. Bingham hade kunnat haft ett par till frames också om han inte slarvat. Tycker båda spelade ganska bra i långa spelet dock, det var just de kortare stötarna som slarvigheten kom fram.
Citera
2013-05-01, 21:06
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

Det är faktiskt intressant att spelare som Walden helt plötsligt har chans att gå till semifinal i VM.

Tänk om han går till final...

Nu är det klart...Walden är i semifinal.
Citera
2013-05-01, 21:08
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Nu är det klart...Walden är i semifinal.

Tja varför inte det skulle förmodligen vara en skräll om han tog sig till final men det har väl hänt förut att helt otippade tagit sig dit.
Citera
2013-05-01, 21:15
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Tja varför inte det skulle förmodligen vara en skräll om han tog sig till final men det har väl hänt förut att helt otippade tagit sig dit.

Det har hänt att otippade tagit sig till final, absolut. Grejen med Walden är att alla har sett honom som en typisk grovarbetare i branschen utan den finess och spelskicklighet som dom översta på rankingen besitter.

Jag tycker faktiskt det är kul att Walden är vidare. Jag bara beklagar att jag inte satsat några pengar på honom. Jag kan tänka mig att oddset för att Walden skulle gå till semi säker ligger på 50 gånger pengarna om man satsade sina pengar innan VM startade men efter att lottningen blev klar.
Citera
2013-05-02, 09:50
Medlem
pettachis avatar
Så Trumpen Ronnie hur går det?
Hoppas på O'Sullivan, men är lite orolig att Ronnies bristade matchspelande kan visa sig kostbart mot Trump.
Riktigt bra match mot smurfen, men det har väl inte slagit gnistor om Trump precis.
Svårt att säga om det varit bättre för Ronnie att få möta smurfen i stället.
Citera
2013-05-02, 10:15
Medlem
fosterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Så Trumpen Ronnie hur går det?
Hoppas på O'Sullivan, men är lite orolig att Ronnies bristade matchspelande kan visa sig kostbart mot Trump.
Riktigt bra match mot smurfen, men det har väl inte slagit gnistor om Trump precis.
Svårt att säga om det varit bättre för Ronnie att få möta smurfen i stället.
Ja nu kan inte Ronnie sitta och gäspa längre, nu gäller det att tända alla cylindrar. Men fortsätter Trump att bomba på allt och ge bort lägen så har Ronnie bra chans.
Jag vågar inte tippa
Citera
2013-05-02, 11:04
Medlem
Mattelols avatar
När börjar matcherna idag?
Citera
2013-05-02, 11:11
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol