2012-04-28, 09:39
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Steven Hendry kan fortfarande lira väldigt avancerad snooker

Hendry leder stort mot Higgins och kan inte förlora den matchen.

11.00 idag börjar sändningarna på både ES 1 och 2, åtminstone enligt programtablån.
Citera
2012-04-28, 10:42
Medlem
TilleyHats avatar
Med tanke på hur otroligt skicklig Hendry fortfarande är så är det näst intill obegripligt att han inte har vunnit en rankingtävling sedan 2005. Det man sett av honom i årets VM så tycker man ju att han har minst ett par rankingturneringsvinster i sig innan han lägger kön på hyllan. Jämfört med förr om åren så är det dessutom fler rankingturneringar numera (både större och mindre) vilket borde göra det lite lättare att vinna.
Citera
2012-04-28, 11:04
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Med tanke på hur otroligt skicklig Hendry fortfarande är så är det näst intill obegripligt att han inte har vunnit en rankingtävling sedan 2005. Det man sett av honom i årets VM så tycker man ju att han har minst ett par rankingturneringsvinster i sig innan han lägger kön på hyllan. Jämfört med förr om åren så är det dessutom fler rankingturneringar numera (både större och mindre) vilket borde göra det lite lättare att vinna.

Man måste komma ihåg att Hendry inte längre har sitt långa attackspel vilket var hans adelsmärke under hans storhetstid. Samtidigt har det kommit nya yngre spelare vars spelidé utgår från ett aggressivt attackspel.

Hendry hade (har?) också lite problem med synen. Även Steve Davies (fixstjärnan innan Hendry) har lite trubbel med ögonen. Det påverkar sannolikt inte vardagslivet men har nog betydelse när det handlar om snooker.

Väldigt trevligt är det att Hendry spelar bra och kommer att slå ut Higgins.

BTW...både ES 1 och 2 sänder enligt plan idag.
Citera
2012-04-28, 11:37
Medlem
pettachis avatar
Såg att Maguire var väldigt intresserad av vad som hände på andra bordet, flera spelare som är väldigt intresserad vad som händer i andra matchen är dom inte spelar.
Borde dom inte koncentrera sig på sin match, kanske tar bort lite nervositet inte vet jag.
Citera
2012-04-28, 12:24
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Såg att Maguire var väldigt intresserad av vad som hände på andra bordet, flera spelare som är väldigt intresserad vad som händer i andra matchen är dom inte spelar.
Borde dom inte koncentrera sig på sin match, kanske tar bort lite nervositet inte vet jag.

Maguire-Perry 13-7. Perry förlorar på samma sätt som han brukar göra. Vid ställningen 11-7 skall han göra en enkel safe stöt men lyckas på något obegripligt sätt istället lägga upp en enkel röd till Maguire. 12-7 till Maguire som sedan kör över Perry i sista framet.

Tråkmånsen Ryan Day leder mot kinesen Cao med 7-5.

Kaoset igår förklarades av Kim Hartman idag som ett resultat av dels en kraftigt försenad tennistävling och dels orutin hos Eurosports personal i Paris.
Senast redigerad av Moltas666 2012-04-28 kl. 12:26.
Citera
2012-04-28, 16:16
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Maguire-Perry 13-7. Perry förlorar på samma sätt som han brukar göra. Vid ställningen 11-7 skall han göra en enkel safe stöt men lyckas på något obegripligt sätt istället lägga upp en enkel röd till Maguire. 12-7 till Maguire som sedan kör över Perry i sista framet.

Kaoset igår förklarades av Kim Hartman idag som ett resultat av dels en kraftigt försenad tennistävling och dels orutin hos Eurosports personal i Paris.
Tack för upplysningen, skippade slutet och drog ut och cyklade i stället,hoppas bara man får se Ivy i någon mera match.
Ronnie har annan frisyr även idag.
1-1 nu då.
Citera
2012-04-28, 16:48
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

Tack för upplysningen, skippade slutet och drog ut och cyklade i stället,hoppas bara man får se Ivy i någon mera match.
Ronnie har annan frisyr även idag.
1-1 nu då.
Citera
2012-04-28, 16:50
Medlem
pettachis avatar
Nu blev det dubbelt, fan vad segt och trögt Telenor är.
Snart åker telefon fan in i väggen.
Citera
2012-04-28, 17:02
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag såg nyss Hendry göra sin 147 serie
Jisses säger jag bara...vilken kille!!

Om man inte själv har lirat lite snokker så är det svårt att försöka förklara fån en oerfaren exakt hur jävla svårt det egentligen är.

Om man ska försöka dra några paralleller med andra sporter det är är möjligt att göra en maximum serie:

* Bowling
Personligen hatar jag sporten, men att göra en 300-serie ser jag abolut inte som en omöjlighet om du är en rookie.

* Dart - 501
9 pilar - och det är verkligen svårt...men å andra sidan kommer då muskelminnet in i spel, då det är en väldigt monoton sport där du i princip kastar exakt likadant på alla kast...och du kan styra spelet vs du kan inte styra "slumpen" i bowling hur kjäglorna ska falla.

Om vi börjar snacka om vilket sport som är den absolut svåraste individella sporten att göra just ett maximum break/serie så håller jag nog snooker som världens svåraste sport.
Citera
2012-04-28, 18:04
Medlem
pettachis avatar
Tvungen att dra iväg en stund,4-3 till O'sullivan har jag missat någon efter 1-1?hur verkar O'sullivan??
Citera
2012-04-28, 18:28
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Tvungen att dra iväg en stund,4-3 till O'sullivan har jag missat någon efter 1-1?hur verkar O'sullivan??

Kim sa nyss att han aldrig hade sett Ronnie så glad, inspirerad och "sugen" i varje stöt, varje chans och varje frame
Citera
2012-04-28, 18:29
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Han verkar pigg och på ett härligt spelhumör. Spelar bra såväl def. som off. mycket leenden i otroligt tajt match där Ronnie är ett par % vassare 5-3 fördel Ronnie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in