2012-01-11, 14:49
Medlem
valter-eggons avatar
Jag tyckte skämtet i sig var ganska kul!
http://www.dagensmedia.se/multimedia/bilder/article3382869.ece/BINARY/original/Sk%C3%A4rmavbild+2012-01-11+kl.+11.46.59.png

Hade det handlat om vita ryska kannibaler så hade skämtet varit precis lika kul men bara för att det är afrikaner avtecknade så blir det rasistiskt. Lite tråkigt.

Kommer det bli med svarta som med profeten Muhammed, att de inte får avbildas?
Citera
2012-01-11, 14:51
Medlem
johanness avatar
"tvingar"? var framgår det att timbuktu tvingat metro till något som helst?
Citera
2012-01-11, 15:00
Medlem
Elmuffinss avatar
Tycker det är lite löjligt att tycka att en seriestrip är rasistisk.
Citera
2012-01-11, 15:06
Medlem
cannaBes avatar
Jag ser verkligen inte det rasistiska i strippen. Båda parter är ju negrer, hade varit skillnad om negern som bad om flickans lår/hand hade varit neger och om negern som var pappa till negerdottern var vit och inte neger. Jävla negrer. Jag är neger, du är neger. Vi är alla negrer.
Citera
2012-01-11, 15:14
Medlem
Är Jason så här jävla dum i huvet på riktigt? Han kan ju aldrig ha läst en serietidning!

Inte för att det var ett speciellt roligt skämt, men hur ska man få till ett skämt i en enda bildruta om man inte får använda stereotyper? I serier är alla stereotyper!

I seriernas värld så är kannibaler svarta och har en benknota i huvet, då vet alla vad det handlar om. Inget skulle förstå skämtet om man ritade kannibalen vit med cowboyhatt.

Så här är alla serier, och så ska alla serier vara! Direktörer är feta och röker cigarr, tjuvar har randiga overaller och sjörövare har träben och papegoja! Är det också rasistiskt?

WTF! Om man inte tål en serieteckning så tycker jag att man ska hålla käften, annars så förtjänar man att brinna i helvetet. Det gäller speciellt dig Jason!
Citera
2012-01-11, 15:17
Medlem
Tinfoiltrolls avatar
Kan det vara något underligt skämt från Timbuktus sida? Att han får för sig att på skoj mejla/ringa in och oja sig över detta? Hur kan man ens orka bry sig det minsta lilla om en sketen serie i Metro?
Citera
2012-01-11, 15:20
Medlem
citymormors avatar
Fy fan,
Rasister överallt nuförtiden
Citera
2012-01-11, 15:25
Medlem
brewslees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinfoiltroll
Kan det vara något underligt skämt från Timbuktus sida? Att han får för sig att på skoj mejla/ringa in och oja sig över detta? Hur kan man ens orka bry sig det minsta lilla om en sketen serie i Metro?

Det var så jag tolkade saken i alla fall! Jag tyckte det var jättekul.
Citera
2012-01-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/article3382871.ece

Gör Per Gunne rätt?

Nej, han är en mes. Varför talar han inte om för timbuktu att det inte är han som är den stora rasisten som gör tolkningen och att serien inte är skyldig för inneboende rasism hos dess läsare.
Citera
2012-01-11, 15:37
Medlem
PourchGhoulss avatar
Jag saknar den gamla Jason, den nya är tråkig och otroligt PK. Förstår inte varför Metro ber om ursäkt, de har inte gjort något fel i mina ögon.
Citera
2012-01-11, 15:38
Bannlyst
Jag kan fan inte släppa det. Ett 50-tal personer har mailat eller ringt in och klagat angående den här seriestrippen.

Hur fan är det möjligt? Vad är det för sjukt samhälle vi lever i egentligen?
Citera
2012-01-11, 15:41
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag kan fan inte släppa det. Ett 50-tal personer har mailat eller ringt in och klagat angående den här seriestrippen.

Hur fan är det möjligt? Vad är det för sjukt samhälle vi lever i egentligen?

Sanslöst. Nu har jag iallafall en till på min hatlista, som börjar bli lång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in