Hade det handlat om vita ryska kannibaler så hade skämtet varit precis lika kul men bara för att det är afrikaner avtecknade så blir det rasistiskt. Lite tråkigt.
Kommer det bli med svarta som med profeten Muhammed, att de inte får avbildas?
Jag ser verkligen inte det rasistiska i strippen. Båda parter är ju negrer, hade varit skillnad om negern som bad om flickans lår/hand hade varit neger och om negern som var pappa till negerdottern var vit och inte neger. Jävla negrer. Jag är neger, du är neger. Vi är alla negrer.
Är Jason så här jävla dum i huvet på riktigt? Han kan ju aldrig ha läst en serietidning!
Inte för att det var ett speciellt roligt skämt, men hur ska man få till ett skämt i en enda bildruta om man inte får använda stereotyper? I serier är alla stereotyper!
I seriernas värld så är kannibaler svarta och har en benknota i huvet, då vet alla vad det handlar om. Inget skulle förstå skämtet om man ritade kannibalen vit med cowboyhatt.
Så här är alla serier, och så ska alla serier vara! Direktörer är feta och röker cigarr, tjuvar har randiga overaller och sjörövare har träben och papegoja! Är det också rasistiskt?
WTF! Om man inte tål en serieteckning så tycker jag att man ska hålla käften, annars så förtjänar man att brinna i helvetet. Det gäller speciellt dig Jason!
Kan det vara något underligt skämt från Timbuktus sida? Att han får för sig att på skoj mejla/ringa in och oja sig över detta? Hur kan man ens orka bry sig det minsta lilla om en sketen serie i Metro?
Kan det vara något underligt skämt från Timbuktus sida? Att han får för sig att på skoj mejla/ringa in och oja sig över detta? Hur kan man ens orka bry sig det minsta lilla om en sketen serie i Metro?
Det var så jag tolkade saken i alla fall! Jag tyckte det var jättekul.
Nej, han är en mes. Varför talar han inte om för timbuktu att det inte är han som är den stora rasisten som gör tolkningen och att serien inte är skyldig för inneboende rasism hos dess läsare.