2012-01-11, 14:00
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/article3382871.ece

""Vi ber om ursäkt"

Publicerad idag, 12:045 kommentarer

Artisten, Jason ”Timbuktu” Diakité, reagerade starkt på en serie som publicerades i Metro i går. Nu ber chefredaktör Per Gunne om ursäkt.!"

"Per Gunne säger att han reflekterade över bilden innan publiceringen och ställde sig själv frågan om man fick skämta om kannibaler.

– Och ja, det tycker jag att man får. Men får man skämta om kannibaler på ett sätt som uppfattas som rasisitiskt? Nej, det får man inte så jag har bett Jason och alla andra som reagerat om ursäkt. Metro har nolltolerans när det gäller rasism"

Gör Per Gunne rätt?
Citera
2012-01-11, 14:02
Medlem
Ettan^s avatar
"det var det mest okänsliga och förnedrande han någonsin läst i Metro"
"Jag känner mej kränkt av detta och väldigt ledsen"

Så.. jävla.. skitnödigt.

OnT: Ja, han gör rätt. Istället för att stå på sig och förneka att den är rasistisk är det extremt mycket lättare, och mer gynnsamt för såväl tidningen som hans egen karriär, att vika sig och be om ursäkt. Vad han personligen tycker om det är antagligen inte alls detsamma som vad han tycker i egenskap av chefredaktör. Hade jag haft hans jobb hade jag antagligen gjort detsamma. Det spelar ingen roll vad det gäller - om någon känner sig kränkt, utpekad, hotad, skrämd eller liknande så är det bara att be om ursäkt för detta och påpeka att det inte alls var tänkt så.
Senast redigerad av Ettan^ 2012-01-11 kl. 14:06.
Citera
2012-01-11, 14:05
Bannlyst
Citat:
– Ja det har han men jag vill inte kommentera hans svar. Vi har bett förbehållslöst om ursäkt inte bara till Jason utan alla som har kontaktat oss, vilket är cirka ett 50-tal.

Med andra ord så kan vi anta att självdistans knappast är ett utmärkande drag för Metros läsarkår.

Bajsnödigt är väl bara förnamnet och jag fattar ärligt talat inte "what the fuzz is about". Varför är teckningen kränkande eller rasistisk?
Citera
2012-01-11, 14:07
Medlem
mungs avatar
Jag förstår inte riktigt, har inte så bra koll på dagens artister... är Timbuktu kannibal? Eller är folket där han kommer ifrån kannibaler?
Citera
2012-01-11, 14:12
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Jag förstår inte riktigt, har inte så bra koll på dagens artister... är Timbuktu kannibal? Eller är folket där han kommer ifrån kannibaler?

Det är ju uppenbarligen för att det är negrer på bilder. I princip allting som publiceras om negrer (som inte är kort) är rasistiskt.

Rita en neger brevid en hydda, ja då är du en rasist som visar var den fattige slaven kommer ifrån etc, skit samma om det faktiskt finns negrer i Afrika som bor i hyddor..
Citera
2012-01-11, 14:16
Medlem
Tintinikongos avatar
Vilket förbannade trams . Denna Jason är en riktig fjant. Han gör sig bara ännu mera löjlig. Man kan driva med Europeer hur mycket som helst. Men skoja om svarta , nej då är man rasist. Tror dock 99% av de svarta, inte bryr sig ett j-a dugg om den bilden. PK-trams.
Citera
2012-01-11, 14:18
Medlem
Geblods avatar
Förstår inte.. "Tvinga"?

Vad hade hänt om Metro vägrat? Hade Timbuktu gjort en kamplåt mot Metro som fått alla hjärndöda drönare att hata tidningen?

Timbuktu är sannerligen en ytterst skitnödig herre.
Citera
2012-01-11, 14:21
Bannlyst
Enligt Realisten.se så har Timbuktu spelat in eller medverkat i en låt som åtminstone delvis handlar om att skjuta poliser. Vet någon om vilken låt detta skulle kunna handla om?

Om så är fallet så är det ju ironiskt att han har mage att kritisera andra individers konstnärliga frihet och huruvida dessa ska tillåtas publiceras eller inte.
Citera
2012-01-11, 14:22
Medlem
wippedcreams avatar
Men herrejävlar...den va inte rolig. Men hur fan kan han reagera så starkt på den Och sen att metro ber om ursäkt för att ha publicerat den är ju ännu löjligare.

Hade jag klagat på nån serie så hade det absolut inte givit nåt eko, antagligen för Timbuk är lite kändare än mig och då måste du förstoras upp.
Citera
2012-01-11, 14:31
Medlem
brewslees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Enligt Realisten.se så har Timbuktu spelat in eller medverkat i en låt som åtminstone delvis handlar om att skjuta poliser. Vet någon om vilken låt detta skulle kunna handla om?

Låten heter "ring snuten" och gruppen kallar sig Sedlighetsroteln. Den finns på youtube samt släpptes på 12". Youtuba den, texten bjuder på stor underhållning! "Rappare läser om mig, gömmer magazinet och slutar, medan jag bara står här och tömmer magasinet på snutar!"

OnT: Timbuk har uppenbarligen humor! Verkar vara en rolig typ, precis som Frode Överli. Jag tror bestämt att jag ska köpa Pondus idag!
Citera
2012-01-11, 14:33
Medlem
Patetiskt.
Så.
Jävla.
Patetiskt.
Citera
2012-01-11, 14:33
Medlem
Smajos avatar
Nu tappade jag respekten för Jason. Äckligt skitnödigt gjort av honom. Hade kannibalerna varit vita hade ingen brytt sig då det bara är synen av en neger i media som skapar pk-aktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in