Hejsan gott folk. Jag har på senare tid kommit underfund med att jag har blivit väldigt sugen på att börja träna styrketräning. Problemet är väll bara att jag har ett väldigt packat schema under skoldagarna (går i gymnasiet). Tisdag och torsdag så tränar jag en viss sport som ger mig konditionsträning men inte så mycket styrketräning. Och dessa träningar är väldigt långa och tar upp hela kvällen de dagarna. Och de dagar jag inte tränar så ska jag hem till först min bror för att plugga, och sedan till min far för att plugga ännu mera. Så det bästa för mig vore att få in en snabb träning efter skolan de dagar jag inte tränar annat.
Lite kort om mig: Jag är ca 172 lång och väger 53 kilo, som ni kanske redan listat ut är jag väldigt spinkig.
Varför gör jag denna tråd? Jo, jag har aldrig någonsin satt min fot innanför ett gym. Så jag vet faktiskt inte riktigt vart jag ska börja. Jag har en del kompisar som håller på att styrketräna som säkerligen skulle kunna ge mig några tips, men faktumet att jag har ett så fullbokat schema på veckodagar gör att jag inte har tid att träna med någon annan. Jag vill helst bara gå från skolan till gymmet och sedan vidare.
Hur gör jag då? Jag har fått för mig att man gör ett schema för vilka muskelgrupper man ska träna på speciella dagar. Men väl i gymmet hur orienterar jag mig där? Hur vet jag om jag gör rätt? Vilket gym passar en nybörjare?
Edit: Eftersom jag är så smal och målet är att gå upp i vikt så kommer ännu en fråga, bör jag börja med tillskott. I så fall, vad för något?
Edit2: Går inte så jävla bra att skriva nu.. Men för att förtydliga så kan jag gärna träna så ofta det går, men på något sätt gärna få till snabba pass.
Ledsen om jag skriver tråden lite rörigt, men vafan klockan är ju bara halv 6