Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-01-10, 23:24
Medlem
25-To-Lifes avatar
Tjena alla flummaaaare där ute i vårat avlånga land!

Det finns olika bongar så som ;Akryl bongar, glas bongar, keramik bongar, gravity bongar, you name it. (Känns som jag sagt ordet "bongar" lite för mycket nu..) hur som helst det är väl nån skillnad självfallet, men om man ska räkna med längden på bongarna, hur stor roll spelar det? Och vilken bong är smidigast, enklast och helt enkelt bäst? enligt er!
Citera
2012-01-10, 23:32
Medlem
CoopColas avatar
Ju längre rör desto mer rök kan man väl få in per hit.

Själv föredrar jag glasbong med isstopp men en lite mindre acrylbong är bra att ha om man ska röka när man är full/veck på annat så man inte tappar den av glas

http://buyroorglass.com/wp-content/uploads/2009/09/gal2-300x254.jpg bild på min bong tagen nyss
Citera
2012-01-10, 23:37
Medlem
25-To-Lifes avatar
Haha härlig bild!

Isstopp? Vad är det för något, är inte så erfaren när det kommer till ..bongar!

Så en större(längre) bong ger bättre hit per indragning alltså? Inte mycket annat som fördel?
Citera
2012-01-10, 23:47
Medlem
G-punktens avatar
Jag kör med en vanlig bong som jag är väldigt nöjd med! En normalstor av limegrön plast som uppfyller mina behov
Citera
2012-01-10, 23:50
Medlem
CoopColas avatar
Vet faktiskt inte om det är någon mer skillnad än mängden rök.. Inget jag kan komma på nu iaf.

Vanlig och en med stop skillnaden är att man kan lägga is i röret så att röken blir betydligt svalare och enklare att inhalera, man kan dra ned riktigt stora hits utan att det blir jobbigt för halsen
Citera
2012-01-10, 23:55
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Vet faktiskt inte om det är någon mer skillnad än mängden rök.. Inget jag kan komma på nu iaf.

Vanlig och en med stop skillnaden är att man kan lägga is i röret så att röken blir betydligt svalare och enklare att inhalera, man kan dra ned riktigt stora hits utan att det blir jobbigt för halsen

Mycket bra beskrivet! Det tackar man för!

Så en med is stopp är alltså the way to go ?

Måste fan köpa mig en! Blev riktigt sugen på att testa en sån med is!
Citera
2012-01-10, 23:58
Medlem
Nu när det är vinter, passa på och kör snowbong, snö istället för is.
Citera
2012-01-10, 23:59
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalkan
Nu när det är vinter, passa på och kör snowbong, snö istället för is.

Haha, är du seriös? Smälter inte det?
Citera
2012-01-11, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Haha, är du seriös? Smälter inte det?
Sök på snowbonging på youtube, jag ljuger aldrig om cannabis!
Citera
2012-01-11, 00:36
Medlem
Mommejrs avatar
Kör på en Vortex Gravity bong från smoketower, funkar prima betalade runt 1000lappen ungefär.
Citera
2012-01-11, 02:21
Medlem
Ali-Babas avatar
har haft ett par bongar men den ja vart mest nöjd med gjorde jag själv av en 1.5 L flaska (dom gammla flaskorna av hård plast) och 2st helt vanliga pennor samt en redbull burk och folie som ja gjorde mitt egna stopp av och inget litet sådant Föredrar pipa men nån gång om dagen sitter det fint med en bong!
Citera
2012-01-11, 08:16
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Mycket bra beskrivet! Det tackar man för!

Så en med is stopp är alltså the way to go ?

Måste fan köpa mig en! Blev riktigt sugen på att testa en sån med is!
Jag skulle köra på det iaf, är ju bara att inte lägga i is om man inte orkar, så är det som en helt vanlig bong.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in