Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-11, 13:54
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalkan
Sök på snowbonging på youtube, jag ljuger aldrig om cannabis!

Haha, klockren kommentar! Jag får nog göra det, tack för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Kör på en Vortex Gravity bong från smoketower, funkar prima betalade runt 1000lappen ungefär.

Varför är de så bra? Såg den oxå på just SmokeTower blev lite intresserad, dock så...är jag mest av spliff-typen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Baba
har haft ett par bongar men den ja vart mest nöjd med gjorde jag själv av en 1.5 L flaska (dom gammla flaskorna av hård plast) och 2st helt vanliga pennor samt en redbull burk och folie som ja gjorde mitt egna stopp av och inget litet sådant Föredrar pipa men nån gång om dagen sitter det fint med en bong!

Låter ju grymt gjort!
Gjorde oxå en bong en gång, med en flaska och två hål

Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Jag skulle köra på det iaf, är ju bara att inte lägga i is om man inte orkar, så är det som en helt vanlig bong.

Fan verkar ju vara helt grymt! Får kolla upp dem!
Citera
2012-01-11, 16:13
Medlem
Mommejrs avatar
Kan nog inte svara helt på de, tyckte den var rätt rivig och jobbig i halsen ibörjan pga att man fick så extremt mkt rök samntidigt. Den funkar väl som en vanlig bong iaf, du sparar nog iaf 90-100% av all rök och inget går till spillo pga att allt samlas i den övre kammaren, föredrar dock spliff och gravity bongen var mest ett spontan köp Bir nog en vaporizer som ska inhandlas nästa gång.
Citera
2012-01-11, 16:22
Medlem
Jag har rökt ur x antal bongar ur alla olika sorters prisklasser. Jag kan ju säga så mycket som att en glas roor bong tar det mesta kvalitetsmässigt. Man blir så jävla stenad och det känns knappt att man röker ur skiten.

Tycker det är värt varenda krona att lägga sina pengar på att köpa en bong utav kvalitet, man får så mycket mer av det.. Om du bara vill ha en bong för att du ska bli så stenad som möjligt och inte har några pengar att lägga på det så bygg en egen, smakar lika illa som en pissig akryl bong.

My two cents
mvh,

ps. en kompis till mig fick väl sin för lite mer än 3 lökar, inte så farligt..
Citera
2012-01-11, 19:45
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Kan nog inte svara helt på de, tyckte den var rätt rivig och jobbig i halsen ibörjan pga att man fick så extremt mkt rök samntidigt. Den funkar väl som en vanlig bong iaf, du sparar nog iaf 90-100% av all rök och inget går till spillo pga att allt samlas i den övre kammaren, föredrar dock spliff och gravity bongen var mest ett spontan köp Bir nog en vaporizer som ska inhandlas nästa gång.

Vad för bong pratar du om nu?

Har också tänkt på att köpa en vaporizer, dock så behöver jag pengar just nu så, får vänta med det!

Citat:
Ursprungligen postat av a.einstein
Jag har rökt ur x antal bongar ur alla olika sorters prisklasser. Jag kan ju säga så mycket som att en glas roor bong tar det mesta kvalitetsmässigt. Man blir så jävla stenad och det känns knappt att man röker ur skiten.

Tycker det är värt varenda krona att lägga sina pengar på att köpa en bong utav kvalitet, man får så mycket mer av det.. Om du bara vill ha en bong för att du ska bli så stenad som möjligt och inte har några pengar att lägga på det så bygg en egen, smakar lika illa som en pissig akryl bong.

My two cents
mvh,

ps. en kompis till mig fick väl sin för lite mer än 3 lökar, inte så farligt..

Är det dessa bongar du talar om?

http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/roor.cfm

Och om du menar att din vän köpte en bong för över 3000? eller är det 300? (Är inte "familiar" med ordet "lökar" som i pengar) Är det över 3000 så är det ganska absurt pris.
Citera
2012-01-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Vad för bong pratar du om nu?

Har också tänkt på att köpa en vaporizer, dock så behöver jag pengar just nu så, får vänta med det!

Är det dessa bongar du talar om?

http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/roor.cfm

Och om du menar att din vän köpte en bong för över 3000? eller är det 300? (Är inte "familiar" med ordet "lökar" som i pengar) Är det över 3000 så är det ganska absurt pris.

Ja det finns uppenbarligen roor bongar för en billigare peng än 3 lökar (du fattade tydligen ändå att det var pengar, oftast så betalar man ju inte med vitlökar eller annan lök i dagens samhälle), här är dock en variant går på över 3 lökar och man får vad man betalar för.

http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/Roor_Bong_Dealers_Cup_50__Rasta_Logo.cfm?iProductI D=7332

som sagt, det är inte som att röka ur en pissig akryl iaf. Skulle rekommendera en glasbong från roor alla dagar i veckan oavsett om den kostar 500 eller över 3000.

EDIT: ps.. det finns bara ett rätt svar om du villa röka bong på riktigt!
Senast redigerad av a.einstein 2012-01-11 kl. 20:01.
Citera
2012-01-11, 19:59
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ja det finns uppenbarligen roor bongar för en billigare peng än 3 lökar (du fattade tydligen ändå att det var pengar, oftast så betalar man ju inte med vitlökar eller annan lök i dagens samhälle), här är dock en variant går på över 3 lökar och man får vad man betalar för.

http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/Roor_Bong_Dealers_Cup_50__Rasta_Logo.cfm?iProductI D=7332

som sagt, det är inte som att röka ur en pissig akryl iaf. Skulle rekommendera en glasbong från roor alla dagar i veckan oavsett om den kostar 500 eller över 3000.

Haha, tack för dagens skratt i fetmarkerad text!

Häpp, de var ju ...prisvärda enligt dig , men varför inte en vaporizer isåfall? Visst är det inte samma sak men du får ju i dig mer THC av Vap.
Citera
2012-01-11, 20:10
Medlem
CoopColas avatar
Hur går det, ts?

http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/dude-straight-with-ice-twist-bong-set-large.cfm?iProductID=10084

Sån har min polare och han är nöjd, ingår en grinder och 5 screens (nät till koppen) också
Citera
2012-01-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Haha, tack för dagens skratt i fetmarkerad text!

Häpp, de var ju ...prisvärda enligt dig , men varför inte en vaporizer isåfall? Visst är det inte samma sak men du får ju i dig mer THC av Vap.

Hehe jo, det var jag som inte var tillräckligt tydlig med hur jag menade med prisvärd. Den Roor bongen min kompis fick för de summorna var iallafall inget köp han ångrade om man säger så!

Angående vaporizer så kan jag tyvärr inte ge dig någon åsikt om det, har själv aldrig rökt ur en sådan så kan inte beskriva hur det är. Vet däremot att det skall vara väldigt ekonomiskt att använda en sådan och det låter ju absolut inte helt fel. I slutändan så handlar det ju ändå bara om att få i sig THC, sen hur man går tillväga är väl egentligen inte så himla viktigt. Allt har ju ändå samma gemensamma mål.. att bli stenad

Det är väl de små sakerna som gör att du väljer en viss grej. Väljer du en vaporizer kanske du ser på det ekonomiska och ur ett hälsobaserat perspektiv (ska ju tydligen vara mycket hälsosammare att röka ur en vaporizer också).

Vill du ha dig en riktigt skön kick och samtidigt bli riktigt jävla stenad (utan någon tanke på vad det kostar) så vet jag med garanti att Rooren gör jobbet, varje dag. Har själv aldrig rökt ur en roor som är billigare än 3000 spänn men jag antar att de som är dyrare är väl större och mer utsmyckade. Tvivlar på att de små skulle vara sämre. Det är ju (vågar jag tro) världens största och kändaste bongmärke och det är det nog inte bara av en slump.

Lycka till med ditt val!
mvh,
Citera
2012-01-11, 20:59
Medlem
Battery6s avatar
En lång bong låter röken bli svalare och är därför bättre för större hits. Den bästa bongen enligt mig är en ca 30 cm glasbong med en en-hits-kopp. Äger ingen själv men ska införskaffa när jag har möjlighet.
Citera
2012-01-11, 21:02
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Hehe jo, det var jag som inte var tillräckligt tydlig med hur jag menade med prisvärd. Den Roor bongen min kompis fick för de summorna var iallafall inget köp han ångrade om man säger så!

Angående vaporizer så kan jag tyvärr inte ge dig någon åsikt om det, har själv aldrig rökt ur en sådan så kan inte beskriva hur det är. Vet däremot att det skall vara väldigt ekonomiskt att använda en sådan och det låter ju absolut inte helt fel. I slutändan så handlar det ju ändå bara om att få i sig THC, sen hur man går tillväga är väl egentligen inte så himla viktigt. Allt har ju ändå samma gemensamma mål.. att bli stenad

Det är väl de små sakerna som gör att du väljer en viss grej. Väljer du en vaporizer kanske du ser på det ekonomiska och ur ett hälsobaserat perspektiv (ska ju tydligen vara mycket hälsosammare att röka ur en vaporizer också).

Vill du ha dig en riktigt skön kick och samtidigt bli riktigt jävla stenad (utan någon tanke på vad det kostar) så vet jag med garanti att Rooren gör jobbet, varje dag. Har själv aldrig rökt ur en roor som är billigare än 3000 spänn men jag antar att de som är dyrare är väl större och mer utsmyckade. Tvivlar på att de små skulle vara sämre. Det är ju (vågar jag tro) världens största och kändaste bongmärke och det är det nog inte bara av en slump.

Lycka till med ditt val!
mvh,

Jo du var tydlig! Det är bara jag som skriver lite luddigt. Ja som du säger så är de nog inte världens kändaste bongmärke utan en anledning, men jag tror inte jag har så mycket att lägga ut just nu, men kanske tar och köper en nån sådan roor boong i framtiden !

Jag har hört om Vaporizer och det låter helt själva grymt! Och som du själv säger så är den mycket snällare mot hälsan så. Du har rätt att i slutändan så är det THC;et som räknas, dock så får du mest THC av just Vaporizer tror det var vid 90 % av THC;et, (nånstans vid 90 %) och med bong får du ju rätt mycket också, nu kommer det trista, spliffen är den som ger minst thc och är mest skadlig gentemot lungor och whatever. Vet dock inte hur snäll en bong är men antar att det är bättre än joints. Så det är ju en investering också, dock bara om man ska röka inomhus. Lite jobbigt att gå runt med en bong
Citera
2012-01-11, 21:03
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Hur går det, ts?

http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/dude-straight-with-ice-twist-bong-set-large.cfm?iProductID=10084

Sån har min polare och han är nöjd, ingår en grinder och 5 screens (nät till koppen) också

Fan vad grrrrryyyym den ser ut att vara! GRYMT Pris också! Får kolla runt på denna sida lite mer! Tackar så mycket för tipset! ))
Citera
2012-01-11, 21:43
Medlem
htebacinoms avatar
Du behöver inte köpa en bong med speciell "istopp" för att röken ska bli sval, bara att ha ner is i vattnet o upp i röret.

Jag rekommenderar dig att gå till vvs-avdelningen på bauhaus och skräddarsy din egen. Man köper bara pvc-rör o börjar trycka ihop. Dock behöver du 2 hål under byggets gång, så se till att be en förälder om hjälp.

Byggde min bong för under hundralappen. Bild kommer om nån dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in