• 1
  • 2
2012-01-10, 14:37
Medlem
Folket har sagt sitt – Eriksberg Pizzeria i Göteborg har fått betyget 4,87 av 5,00 av OnlinePizzas.se:s kunder och är därmed den bästa pizzerian i Göteborg och sjätte bästa i hela Sverige. Detta presenterar Svenska Pizzarapporten 2011, som förutom att kora Sveriges bästa pizzerior även redogör för hur maträtten som sådan sett ut under det gångna året.

Link:http://www.mynewsdesk.com/se/pressro...faQFM.facebook

Onlinepizza link:http://www.eriksbergpizzeria.se/?set...utmk=261940877

Facebook sida: http://www.facebook.com/pages/Eriksb...97442090276069
Senast redigerad av Unor92 2012-01-10 kl. 14:52.
Citera
2012-01-10, 14:41
Bannlyst
Det kan ju vara så enkelt att Eriksbergsborna har osedvanligt dålig smak, eller bara är inskränkta och oerfarna, och inte har något att jämföra med.
Citera
2012-01-10, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av double.back
Det kan ju vara så enkelt att Eriksbergsborna har osedvanligt dålig smak, eller bara är inskränkta och oerfarna, och inte har något att jämföra med.

Vadå oerfarna!! Om du inte vet det så är Göteborg Sveriges pizzastad nr 1.. Och Eriksberg är Göteborgs rikemans område med lägenheter för 2 till 6 milijoner klassen.
Senast redigerad av Unor92 2012-01-10 kl. 14:48.
Citera
2012-01-10, 14:52
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unor92
Vadå oerfarna!! Om du inte vet det så är Göteborg Sveriges pizzastad nr 1.. Och Eriksberg är Göteborgs rikemans område med lägenheter för 2 till 6 milijoner klassen.
På vilket sätt är det Sveriges pizzastad nummer 1? Vill minnas att jag för ett par år sedan läste att Norrköping är pizzeriatätaste staden i hela Sverige.

Bara för att man har pengar så betyder det inte att man har smak.
Citera
2012-01-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
På vilket sätt är det Sveriges pizzastad nummer 1? Vill minnas att jag för ett par år sedan läste att Norrköping är pizzeriatätaste staden i hela Sverige.

Bara för att man har pengar så betyder det inte att man har smak.

Det mest pizzza ätande invårnarna finns i Göteborg enligt Onlinepizza eftersom det säljs mest pizzor i Göteborg. Get your facts right!

Det är väl väldigt avgörande om man har mycket pengar då har man väl ätit på många fler ställen och kan avgöra bättre än någon som har ätit på få ställen....
Senast redigerad av Unor92 2012-01-10 kl. 14:58.
Citera
2012-01-10, 15:08
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Det mest pizzza ätande invårnarna finns i Göteborg enligt Onlinepizza eftersom det säljs mest pizzor i Göteborg. Get your facts right!

Det är väl väldigt avgörande om man har mycket pengar då har man väl ätit på många fler ställen och kan avgöra bättre än någon som har ätit på få ställen....

Vad drar du den slutsatsen ifrån? Det bor betydligt fler invånare i göteborg än norrköping, det kan ju faktiskt vara så att det är fler som äter pizza i göteborg, men de största pizza-ätarna finns i norrköping.

Vore även kul om man kunde få en länk till den här rapporten?
Citera
2012-01-10, 15:22
Medlem
tuffkatts avatar
Ja, det var då fan ingen fräsch pizzeria.

Bara i vår lilla stad har vi en ruggigt fräsch pizzeria, ganska mycket reastaurangstuk över lokalen och inredningen, och med mycket bra pizza.

Nu har jag ju inte smakat Eriksbergs pizzor, men handlar det bara om hur pizzorna är eller är det overall? För den såg ju riktigt snuskig ut.
Citera
Medlem
fyras avatar
Jag har ätit på både Eriksbergs pizzeria i GBG och Pizzeria Robertos i Umeå. Kan säga att Robertos är överlägset godare och har bättre råvaror. Anledningen varför han inte är med i tävlingen "sveriges bästa pizzeria" är för att han inte är medlem i onlinepizza (och han är nog bara en i en gigantisk mängd!). Kan säga att tävlingen är väldigt vilseledande & förmodligen bara skitreklam för onlinepizza/mat24 och pizza.nu för att fler ska ansluta sig. Förresten är inte dom samma företag?
Citera
Medlem
Vad är meningen att fortsätta tjafsa angående detta? inte att jag har hittat på något när jag säger att Eriksbergs Pizzeria är Göteborgs bästa pizzeria 2011. Står ju fan överallt gå läs lite innan du kommer hit o försöker spela smart.
Citera
2012-01-10, 15:23
Medlem
Fagersta har jag läst någonstans var sveriges pizzeriatätaste stad, eller om det var att man åt flest pizzor per invånare, minns inte riktigt
Citera
2012-01-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Ja, det var då fan ingen fräsch pizzeria.

Bara i vår lilla stad har vi en ruggigt fräsch pizzeria, ganska mycket reastaurangstuk över lokalen och inredningen, och med mycket bra pizza.

Nu har jag ju inte smakat Eriksbergs pizzor, men handlar det bara om hur pizzorna är eller är det overall? För den såg ju riktigt snuskig ut.

Det är Eriksbergs Pizzeria vi snackar om nu, inte pizzeriorna i Erkisberg, enligt min link ovanför är Eriksbergs Pizzeria bästa pizzerian i (Göteborg) 2011 det finns MINST 20 pizzerior i Eriksberg Göteborg.
Senast redigerad av Unor92 2012-01-10 kl. 15:28.
Citera
2012-01-10, 15:29
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:

Men seriöst?

Kan du ha några argument med substans tack?

Bara för att onlinepizza säljer flest pizzor i göteborg så betyder det knappast att det äts mest pizza i Göteborg.

Du får ju först och främst räkna per invånare, inte totalt antal pizzor.
Och sedan så kan det ju vara så (det här är bara en gissning, en liten gissning) att folk i norrköping inte beställer hem pizza då det är en betydligt mindre stad?

Kanske är ett argument med substans?

Herregud, TS du får gärna ta och gå om grundskolan nu, eller vad som helst. Gör något bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in