2005-02-06, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirMail
Idag är det KNÄPP tyst i Expressen (bara en liten artikel i Aftonbladet) ang kidnappningen. Har pappa Bangtsson ringt dem om beklagat sig/hotat med advokater? Sån abrupt tystnad ju!!

Finns kanske inget att skriva för stunden?
Citera
2005-02-06, 09:40
Medlem
Är själv inte speciellt kunnig i juridik, men finns det risk att en eventuel rättegång (låt oss hoppas att de tar kräken) kommer att ske med stängda dörrar i ett sådant här fall. Skulle helt klart varit kul att läsa en sådan här förundersökning.
Vad jag vill komma till är, om man nu betalat ut en lösensumma, finns det en en chans att man kan komma undan med ett säga att man inte gjort det.
Verkar i mina ögon extremt märkligt om man hållit honom fången i 2 veckor och sedan släpper honom utan pengar. Har de fegat ur borde de gjort det tidigare, eller?
Låt oss hoppas att de tar dem, då blir vi inte bara av med dem, utan även får veta vad som hänt.
Citera
2005-02-06, 12:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirMail
Idag är det KNÄPP tyst i Expressen (bara en liten artikel i Aftonbladet) ang kidnappningen. Har pappa Bangtsson ringt dem om beklagat sig/hotat med advokater? Sån abrupt tystnad ju!!
"Ett anhållande är nära", skriver AB:
www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,599378,00.html

"En nära vän till Sibadirektören" – den i brevet som benämns ”Tomas” - kan de ha läst om i tidningarna, tex här:

http://64.233.183.104/search?q=cache:V1CbkqrVuYIJ:itbranschen.idg.se/ArticlePages/200501/19/20050119091704_ITB943/20050119091704_ITB943.dbp.asp+fabian+bengtsson+%2B tomas&hl=sv

och sedan snokat upp hans telefonnummer, möjligen genom FB.
Citera
2005-02-06, 14:47
Medlem
AirMails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cross
Är själv inte speciellt kunnig i juridik, men finns det risk att en eventuel rättegång (låt oss hoppas att de tar kräken) kommer att ske med stängda dörrar i ett sådant här fall. Skulle helt klart varit kul att läsa en sådan här förundersökning.
Vad jag vill komma till är, om man nu betalat ut en lösensumma, finns det en en chans att man kan komma undan med ett säga att man inte gjort det.
Verkar i mina ögon extremt märkligt om man hållit honom fången i 2 veckor och sedan släpper honom utan pengar. Har de fegat ur borde de gjort det tidigare, eller?
Låt oss hoppas att de tar dem, då blir vi inte bara av med dem, utan även får veta vad som hänt.

Ja hoppas verkligen de tar dem. Om de fått pengar - vilket de väl ändå BORDE fått så kan de iofs ha dragit långt hörifrån. Jag menar, om Tony Olsson lyckades sticka till Costa Rica när han var lyst så borde väl inte dessa ha problem. Speciellt om de har mycket pengar.
Citera
2005-02-06, 15:58
Medlem
Ghandis avatar
Skärpning nu !

Nu får ni dra upp trosorna o på med kjolen, inte sitta o tycka synd o beklaga sig för fabian, klart man håller på kidnapparna o hoppas dom lyckas med sitt uppdrag & inte som andra som försökt samma sak klantar till sig o åker dit.

Planering planering & åter planering.

Att Rigga Fabian med x antal bomber när dom överlämnade honom som dom kan aktivera om något skulle gå fel den närmaste tiden hade ju inte varit fel.
Citera
2005-02-06, 19:16
Medlem
fnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Att Rigga Fabian med x antal bomber när dom överlämnade honom som dom kan aktivera om något skulle gå fel den närmaste tiden hade ju inte varit fel.

Nån som sett lite för mycket på film? Hur många i Sverige tror du kan rigga en fjärrstyrd bomb?
Citera
2005-02-06, 20:39
Medlem
Ghandis avatar
Ok, fjärrstyrdbomb e inget måste, jag vill ju inte ge ut för mycket men det finns saker man kan göra för att försäkra sig om att det inte skiter sig när man väl utväxlat varorna. planering planering planering. Sen ska man även ha minst 1 backup-plan.
Citera
2005-02-06, 21:57
Medlem
fnus avatar
Citat:
Ok, fjärrstyrdbomb e inget måste, jag vill ju inte ge ut för mycket men det finns saker man kan göra för att försäkra sig om att det inte skiter sig när man väl utväxlat varorna. planering planering planering. Sen ska man även ha minst 1 backup-plan.

Haha, mycket humor i ditt inlägg. Du har säkert kidnappat en hel del folk i dina dagar så jag tvekar inte på att du vet precis vad du snackar om.
Citera
2005-02-06, 23:14
Medlem
Ghandis avatar
japp, humorn flödar. Sen finns det ju konsulter i alla branscher...
Citera
2005-02-07, 00:58
Medlem
fnus avatar
Citat:
japp, humorn flödar. Sen finns det ju konsulter i alla branscher...

Vänta lite nu... Påstår du på fullaste allvar att du är en kidnappningskonsult som sitter på flashback med oss andra idioter och skryter om hur bra du är? Herregud, jag skulle inte anlita dig i alla fall...
Citera
2005-02-07, 09:57
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnu
Vänta lite nu... Påstår du på fullaste allvar att du är en kidnappningskonsult som sitter på flashback med oss andra idioter och skryter om hur bra du är? Herregud, jag skulle inte anlita dig i alla fall...

Nej, har jag inte påstått, du läser vad du vill....
Citera
2005-02-08, 11:11
Medlem
M2ks avatar
En häktad för kidnappningen av Fabian

SVT TExt ('sid 119') 050208

En person har i dag häktats i sin
frånvaro som misstänkt för kidnapp-
ningen av Sibadirektören Fabian
Bengtsson. Det uppger Expressen/GT.

Personen är på sannolika skäl miss-
tänkt för människorov, vilket är den