2005-02-04, 13:13
Medlem
Harry_s avatar
vad menar dom med

Till skillnad från vad din svåger så är vi absolut inga ”klantarsel”

vad gjorde hans svåger som var så klantig??
Citera
2005-02-04, 13:18
Medlem
fotbolls avatar
Om karln nu är i säkerhet kan man väl spekulera i vem som ligger bakom .

Var det inte en säkerhetschef på företaget som var sjukskriven enligt en artikel i någon av de stora tidningarna ; jag tog för givet att det var en sån figur som låg bakom hela historien .

Klantiga kallas de som ligger bakom , men ännu verkar de gå fria .

Tragiskt att läsa om en sådan här historia överhuvudtaget .
Citera
2005-02-04, 13:23
Medlem
god mats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
vad menar dom med

Till skillnad från vad din svåger så är vi absolut inga ”klantarsel”

vad gjorde hans svåger som var så klantig??

"...vad din svåger säger..." kanske. Har Fabians morbror kallat kidnapparna för "klantarsel"? Eller menar de nån annan? Är det snuten de menar?

Märkligt att de ska skryta så mycket om hur smarta de är. Är de lagda åt det hållet får de nog svårt att hålla tyst och leva diskret och komma undan (om de nu inte åker fast redan i helgen).
Citera
2005-02-04, 13:53
Medlem
Österorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god mat
"...vad din svåger säger..." kanske. Har Fabians morbror kallat kidnapparna för "klantarsel"? Eller menar de nån annan? Är det snuten de menar?

Märkligt att de ska skryta så mycket om hur smarta de är. Är de lagda åt det hållet får de nog svårt att hålla tyst och leva diskret och komma undan (om de nu inte åker fast redan i helgen).

Precis det jag tänkte! Inte nå vidare välskriven text heller.
Citera
2005-02-04, 14:11
Medlem
god mats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Österort
Precis det jag tänkte! Inte nå vidare välskriven text heller.
Fast som jag fattar det har de dikterat texten medan Fabian skrev ner den (eller?). Så om det är transkriberat talspråk säger det inte så himla mycket om intelligens eller utbildningsnivå på kidnapparna. Jag tycker snarare det verkar vara dikterat av nån hyfsat intelligent, narcissistisk drömmare.
Citera
2005-02-04, 14:12
Medlem
De kanske använde ett dåligt svenskt språk i brevet med flit för att förvilla spaningsarbetet ytterligare.
Citera
2005-02-04, 14:44
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sbsd
De kanske använde ett dåligt svenskt språk i brevet med flit för att förvilla spaningsarbetet ytterligare.

Eller så har ni missat att unga svenskar ofta uppvisar sådana språkliga brister idag, läs lite på Flashback.
Citera
2005-02-04, 15:10
Medlem
letsdoits avatar
Svart humor i brevet

”Jag hoppas i alla fall att du fick vår första brev i sin helhet (våra misstankar är att polisen redigerade den), och att du tog till dig berättelsen av Tomas. Jag är säker att han kände igen fabbes röst jag hoppas att känner igen fabbes handskrift för allt et här har skrivit och frivilligt.”

Tydligen har FB skrivit ett brev (som ej publicerats) och en familjen närstående kontaktats och fått höra FB:s röst.

”Men, om ni bara kunde på något sätt se hur Fabbe behandlas (igår hade vi tom en ´fyllefest´), skulle ni säkert må mycket bättre i den påfrestande situationen och låt inte nu någon ´psykologexpert´ påstå att är bara på grund av stockholmssyndromet.”

Ett annat sätt att säga att de pumpat FB på diverse upplysningar?”

Till skillnad från vad din svåger så är vi absolut inga ”klantarsel” vi är mycket väl förberedda, vi absolut inte stressade, men vi är också fast bestämda att föra det hela helt till en lyckligt slut.”

De kan mena: Till skillnad från (vad) din svåger (är), så är vi absolut inga ”klantarslen”. Till skillnad från honom (”Tomas”) är vi väl förberedda, absolut inte stressade och fast bestämda att föra det hela till ett lyckligt slut. ”Tomas”, däremot, har en hel del att vara stressad för – och skulle den information vi sitter inne med komma ut, då är det klippt för somliga.

FB vet – och BB vet. Kidnapparna vet. – Frågan är: Vad vet de? – Vem är ”svågern”? Är det en omskrivning för någon annan person än BB:s hustrus systers man? - Det hela liknar (dubbel) utpressning.

Antingen sitter man på livsviktig information, eller också kommer polisen att infånga de här filurerna inom några dagar. Om vittnet sett rätt och FB har fått sätta sig i en bil och beordrats köra till centrala Göteborg, måste kidnapparna ha hela familjen B som i en liten ask.

Det finns också en möjlighet att det kan vara fråga om en enda - mycket sjuk - person som ligger bakom alltihop.
Citera
2005-02-04, 15:33
Medlem
letsdoits avatar
Villospår

Citat:
Ursprungligen postat av sbsd

Och även växlingen mellan "jag" och "vi".
Citera
2005-02-04, 16:38
Medlem
AirMails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
”Jag hoppas i alla fall att du fick vår första brev i sin helhet (våra misstankar är att polisen redigerade den), och att du tog till dig berättelsen av Tomas. Jag är säker att han kände igen fabbes röst jag hoppas att känner igen fabbes handskrift för allt et här har skrivit och frivilligt.”

Tydligen har FB skrivit ett brev (som ej publicerats) och en familjen närstående kontaktats och fått höra FB:s röst.

”Men, om ni bara kunde på något sätt se hur Fabbe behandlas (igår hade vi tom en ´fyllefest´), skulle ni säkert må mycket bättre i den påfrestande situationen och låt inte nu någon ´psykologexpert´ påstå att är bara på grund av stockholmssyndromet.”

Till skillnad från vad din svåger så är vi absolut inga ”klantarsel” vi är mycket väl förberedda, vi absolut inte stressade, men vi är också fast bestämda att föra det hela helt till en lyckligt slut.”

De kan mena: Till skillnad från (vad) din svåger (är), så är vi absolut inga ”klantarslen”. Till skillnad från honom (”Tomas”) är vi väl förberedda, absolut inte stressade och fast bestämda att föra det hela till ett lyckligt slut. ”Tomas”, däremot, har en hel del att vara stressad för – och skulle den information vi sitter inne med komma ut, då är det klippt för somliga.

FB vet – och BB vet. Kidnapparna vet. – Frågan är: Vad vet de? – Vem är ”svågern”? Är det en omskrivning för någon annan person än BB:s hustrus systers man? - Det hela liknar (dubbel) utpressning.

Antingen sitter man på livsviktig information, eller också kommer polisen att infånga de här filurerna inom några dagar. Om vittnet sett rätt och FB har fått sätta sig i en bil och beordrats köra till centrala Göteborg, måste kidnapparna ha hela familjen B som i en liten ask.

Det finns också en möjlighet att det kan vara fråga om en enda - mycket sjuk - person som ligger bakom alltihop.

Mycket intressant!! Kan du inte förtydliga hur du menar ytterligare??! Vad är det här med svågern för nåt? Vad är det tror?

AirMail
Citera
2005-02-04, 16:51
Medlem
AirMails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Undrar vems svåger de syftar på? Bengts? Eller deras egen (nja)? Kan svågern vara en inom polisen? Var det inte nån polis som ev var på "Kidnapparnas" sida, något om det sades igår har jag för mig. Skulle kidnapparna sätta dit poliskontakten så blir det ju inte kul för den personen. Jo, jag vet, nu spekulerar jag vilt..

AirMail
Citera
2005-02-04, 16:57
Medlem
AirMails avatar
Kan Bengts svåger (vem är det? Ngn som orkar checka upp vem han är, jobbar på Polisen? Jobbar annars VAR?) ha gjort det första förhandlingsförsöket, som gick snett? OCh så har svågern sagt något typ ("jag känner polis X bla bla bla", nåt olagligt, något som nu i efterhand kan utgöra "hållhake").

Vad tror ni?

AirMail
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in