2005-02-04, 09:45
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Varför kidnappar man då sig själv??....säg det??!!
Citat:
Ursprungligen postat av PrimoJohn
Jag skulle vilja kalla det här Sibas största reklamkampanj gernom tiderna och de har inte lagt ut en krona på den.. .
Är ni dumma på riktigt, eller vill ni bara uppmärksamhetshora lite. SIBA spelar i en så hög division och leds så förnuftigt att de aldrig skulle riska företaget och alla anställda för någon sådan skit ni insinuerar. "reklamkampanj" - då vet man fan inte mycket om man påstår det.
Citera
2005-02-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnu
Ingen som påpekat den stora humorn som finns i de tidigare inläggen? I sånna fall gör jag det. "Fabian är garanterat död" samt "Det är inte dom riktiga kidnapparna." Dags att krypa till korset Aurora mfl?

I det här fallet kryper jag gärna till korset. Att bl a jag hade fel (för det hade jag ,hur otroligt det än kan låta ) var det bästa som kunde hända.

Men jag befarar att vi kan få en våg av kidnappningar, om nu dessa kidnappare verkligen fick ett antal mille (vilket jag tror att de fick). Hoppas jag har fel igen....
Citera
2005-02-04, 11:03
Medlem
highlighters avatar
Mina humbla teorier har ännu inte visat sig vara fel i alla fall. Tror fortfarande att det handlar on nåt "privat/internt/personligt". Inte något kidnappsningsdrama i "vanlig" bemärkelse.
Citera
2005-02-04, 11:12
Medlem
Har ni läst brevet ?

När jag läst brevet fick jag intrycket av att det handlar om ett gäng ghettoslödder med invällarbakgrund, är det någon som blir förvånad om det stämmer ?
http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=237349

"snålheten oftast bedrar visheten"
Citera
2005-02-04, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skvalleristen
Hej
Skönt att han är fri, jag befarade det värsta faktiskt.

Det KÄNNS ju litet skumt att de skulle släppa Fabian utan lösen. Vi vet ju väldigt lite nu, men det har aldrig hindrat mig från att ha en åsikt förr .

Jag tror lösen har betalts men att polis och föräldrar ljuger av det goda legitima skälet att man inte vill uppmuntra liknande kidnappningar.

jag tycker också det är skumt, och misstänker att man mörkar att lösensumma betalats.

men: kommer inte en sån här sak fram så småningom, OM det finns i polisens kännedom? eller är sånt här för evigt hemligstämplat?
Citera
2005-02-04, 11:28
Medlem
Ratzoos avatar
Pacta sunt servanda!

Jo, jag håller med somliga här att det är mycket snack om SIBA i detta fall och logon syns på massor av foton men jag är övertygad om att han blev kidnappad och att ingen lösensumma betalats ut - ÄNNU - för dom (Kidnapparna/Fabbes familj) har ett alldeles stensäkert avtal som kommer att hållas.

Dom släpper Fabian därför att dom redan har bevisat att dom KAN kidnappa honom. Onödigt att ha honom fängslad då. Avtalet är att Lösensumman ska finnas om x dagar/månader på plats y. Annars blåser kidnapparna skallen av Fabbe eller Pappsen.

Som kompensation för kidnappning + lösensumma har SIBA fått en flera-veckors Superreklamkampanj, och sånt kostar ju.

Alla inblandade nöjda och glada - utom möjligen Polisen - alltså. GENIALT!!!
Citera
2005-02-04, 11:28
Medlem
AirMails avatar
Det HÄR då??!?!!
Nån måste tagit fel - eller?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=237333
Citera
2005-02-04, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Är ni dumma på riktigt, eller vill ni bara uppmärksamhetshora lite. SIBA spelar i en så hög division och leds så förnuftigt att de aldrig skulle riska företaget och alla anställda för någon sådan skit ni insinuerar. "reklamkampanj" - då vet man fan inte mycket om man påstår det.
Det är ju i och för sig en förutsättning att man spelar i en "hög division" för att få denna mediala uppmärksamhet. Tror knappast en kidnappad VD på typ Bennys bil och skrot skulle få samma utrymme.

Jag säger inte att kidnappningen är arrangerad, jag tror det inte heller. Men att helt utesluta det kan jag inte.
Citera
2005-02-04, 11:33
Medlem
taskigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirMail
Det HÄR då??!?!!
Nån måste tagit fel - eller?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=237333

Men även om någon tagit fel - skulle polisen så snabbt plocka in bilen? Tänk om det var en helt oskyldig människas bil - och det finns ju säkert gott om knäppskallar som säger sig ha sett allt möjligt.
Citera
2005-02-04, 11:39
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taskig
Men även om någon tagit fel - skulle polisen så snabbt plocka in bilen? Tänk om det var en helt oskyldig människas bil - och det finns ju säkert gott om knäppskallar som säger sig ha sett allt möjligt.
Jo precis det där med volvon fattar ja inte.
Citera
2005-02-04, 12:14
Medlem
Livrädd med stils avatar
Efter att ha läst "brevet" på expressen och aftonbladet så är jag nu fullkomligt övertygad om att det är en enda stor reklamkampanj.

Hur var det med dom utländska rösterna? Brevet var ju skrivet av svenskar enl polisen. Lätt att lägga lite skuld på utlänningar.
Citera
2005-02-04, 12:15
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
När jag läst brevet fick jag intrycket av att det handlar om ett gäng ghettoslödder med invällarbakgrund, är det någon som blir förvånad om det stämmer ?
http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=237349

"snålheten oftast bedrar visheten"

Jag det är det säkert någon liga ( från Hjällbo, Hammarkullen)som trodde att dom skulle göra ett klipp.
Skriver ett sådant brev om man är ett proffs?

Hur som helst, vi är inga ”NATURAL BORN KILLERS”,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in