Älskar öppningsscenen på golfbanan "hej, jag heter Anna Benson" och det muppiga kroppsspråket... och sedan står hon i Pappas vinkällare och visar pappas viner...
Hur som helst, den här förhållandevis talanglösa "programledaren" kommer vi säkert se mer av i något sammanhang. Pappas kontakter på tv-kanalen fixar det. Och så får vi se ännu en slätstruken okarismatisk överklassunge göra entré.
Men ja, jag garvade. Mår lite illa samtidigt.
Hon skulle säkert fixa att bli coach eller nått sånt, hålla föredrag på mässor eller liknande. Det blir nog så... Tråkskit, alltså. Där hör hon hemma, inte på TV.
Du!
Det glädjer mig att just du har hittat hit!
Varför du är här, har jag ingen aning om, men jag gillar det. Du kan vara vem som helst. Ingen vet. Internet är härligt på så vis. Du kanske sitter hemma hos dig eller hos någon annan.
Du är inkognito.
EDIT: Vin är gott. Väldigt gott. Helst vitt eller rosé. Mosebacke är fantastiskt. Så även vattenbrynet på Miami Beach.
Vittnar inte det här om en riktigt hemsk uppväxt? Hon får måla VAD HON VILL, och det blir kukar och nakna människor.
Är det någon som vet vem hon är eller var hon kommer ifrån?
Hon har väl läst på lite om "kroki" och detta är alltså hennes uppfattning om "konst".
Ja, skulle vara kul om någon ville försöka sig på en psykologisk analys!
Och ärligt talat så tror jag bara det handlar om att hon vill ha kuk, men sublimerat, som det heter. (Men skrattretande tydligt.)
För den som inte vet vad det handlar om:
Sublimering innebär att man tillfredsställer en impuls med en annan impuls. Sublimering innebär att omvandla förbjudna driftsimpulser, framför allt sexuella, till något annat beteende, som t ex att ägna sig åt hjälpverksamhet eller något liknande (Freud, A. 1952). Mogna försvar är till exempel sublimering, humor, och bortträngning medan omogna kan vara projektion, passiv aggression etc. En mellanklass har också föreslagits innehålla neurotiskt försvar såsom intellektualisering, repression och reaktionsbildning.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!