• 1
  • 2
2012-01-09, 14:26
Medlem
Tja, har precis kpt upp ett cafe. Och mitt stora probelm r att jag blivit blind fr fel. S jag frgar mina kra vnner p facebook. Vad tycker ni man ska ha p ett cafe? r det ngonting som man borde servera(ngot sllsynt men end riktigt gott etc). Vad som helst, vad ska serveras osv...
Citera
2012-01-09, 14:34
Medlem
x-martys avatar
Att starta caf r en av de tuffaste branscherna att ge sig in i. Satsa p kvalitet. Man nr inte framgng genom att spara in p ett par kronor hr och dr. Man nr framgng genom att ha produkter som tilltalar kunderna. Bra kvalitet p rvarorna lnar sig - ta betalt drefter.
Citera
2012-01-09, 14:50
Medlem
slackergurus avatar
x-marty true story.
Har vnner som ocks driver kafe, det gller verkligen att lgga ner tid frn brjan. Jobba som en jvel och ocks lska det annars kommer det inte funka.
Panini brukar vl vara en klassiker.
Citera
2012-01-09, 14:51
Medlem
Gingyrs avatar
Trender, kvalit samt utseende.
P stllet dr jag jobbar som konditor r det iaf det som gller fr att fungera.
Citera
2012-01-09, 16:03
Medlem
Det jag ofta saknar r goda mackor, lite finare p platt brd. r s trtt p dessa evinnerliga baguetter med rror.
Ljungans caf i Gteborg r ett bra exempel p ett fik som faller mig i smaken.
Citera
2012-01-10, 07:50
Medlem
Hembakat - speciellt om det r kakor och andra godsaker. Det r rtt vanligt att cafeer sljer frdiga chokladbollar etc frn bland annat Delicato. Inget fel p Delicato etc, men det kan jag kpa i nrmsta matbutik om jag vill fika hemma. Om jag gr till ett cafe och fikar, s vill jag grna kpa ngot hembakat.

Det gller inte bara kakor, bakelser etc utan det gller ven pajer, smrgsar, baguetter och i viss mn enklare matrtter. r det ett kombinerat konditori/cafe s ska ven trtor och annat vara "hembakta"/bakade p stllet istllet fr att vara kpt hos en leverantr. Om det bara r ett vanligt cafe s har jag frstelse om man inte har tid att baka eget brd, egna trtor och annat som kan ta tid.