Citat:
Ursprungligen postat av Opppe
har du testat campridgekuren? Jag tycker själv att deras vlcd smaker är det godaste samt att dom innehåller mer näringsämnen i varje påse så du behöver bara ta 3 om dagen för att få i dig all näring man behöver. För att svara på frågan så ersätter smoothiena en påse vilket även en av allevos snackbar gör också sen kan du självklart kombinera alla olika företag och dess smaker med varandra, vet att det blir dyrt men blir billigare att dricka allevo än vad det blir med riktigt mat. Tps på smaker som är gott är vanilj på cmabridge blandat med lite kanel smaker som risgrynsgröt i flytande form. Mint choklad är min favorit och älskar den också cambridge sen är modifast caffe latte en riktigt höjdare har jag hört av min bror!
Allevos bars är också goda och väldigt mättande faktiskt!
Jag har inte testat Cambridge men har hört mycket bra om den!
Dock ska det tydligen vara mycket dyrare än de man hittar på t.ex ICA; hur mycket skiljer sig priset?
Låter bra att det bara är tre gånger om dagen då det är svårt att komma ihåg att ta en dryck fem gånger om dagen tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av MrBody
Brukar bli dyrt att köpa färdigpaketerade portionspåsar med pulver. Blir betydligt billigare om du köper hem en större mängd, t ex
Meal-Pro Regular eller
Diet-Pro från Gymgrossisten och sen blandar efter behov. På Prisjakt kan du enkelt jämföra kilopriset på populära måltidsersättare,
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?...rank#prodlista
Smoothies kostar lite mer, men du slipper blandningsmomentet. Vad jag vet så blir det svårt att komma undan billigare än 10-15kr om du ska köpa färdiga smoothies.
Bars kan också vara smidigt att ha med sig, Men gå inte till Ica och köp för 20kr/st, utan leta runt lite så kan du komma undan för halva priset, t ex
http://www.svensktkosttillskott.se/#...ter/allevo_bar (finns bars för 5-10kr också, men nu syftar jag på Allévo)
Har du några erfarenheter av Gymgrossistens bantningsgrejer?
T.ex smaken?
Jag är ofta skeptiskt inställd till när folk säger att drycker är gott då en vän till mig älskar Nutriletts chokladdryck och jag själv tycker att det är en av de värsta på marknaden
Det enda som jag med säkerhet kan säga är gott är just Allevo Smoothies och då har jag testat pulverdryckerna av både Naturdiet, Nutrilett och Allevo innan- ingen är god, men Naturdiets "ananas" går att få i sig.
Sedan tar ni båda upp BARS, själv har jag hört att det ska vara mycket skit i dessa och att man mer eller mindre kan ta en chokladbit istället för att dessa pumpas med socker och annat onödigt.
Stämmer detta?
Jag är ganska värdelös på att jämföra pulverdieter med vanlig mat kostnadsmässigt, det känns ju alltid som att dieterna är dyrast då man oftast köper allt på en gång.
Självklart är det individuellt men vad ligger omkostnaderna på månadsvis för mat för en person uppskattningsvis?
Och hur mycket skulle en månads förtäring av t.ex Cambridge kosta?