2012-01-09, 11:01
Medlem
Hejsan,

Har nyss börjat redigera igen med min Adobe Premiere Pro cs5. Skulle som vanligt först välja mellan DV och HDV. Sedan så klickar jag på nästa, och då kommer ju "New Sequence" Skrev in namnet på den men sen så såg jag att jag inte kunde välja mellan HDV inställningarna bara DV.

Här är en bild på mitt problem, detta visar på Sequence.

http://img638.imageshack.us/img638/1...ocapturera.png

Hur ändrar jag tillbaka?
Citera
2012-01-10, 18:55
Medlem
pyro860s avatar
Ibland händer sånt här konstigt helt random.
Starta om datorn. Fungerar inte det så installera om skiten, det är enklast. Hoppas det fixar problemet!
Citera
2012-01-17, 22:52
Medlem
Kör du Trail eller en piratversion? Minns jag rätt så far man sådär få inställningar så har premiere inte installerat de codecs som man får med när man registrerar produkten. Är det en trail så saknar den dessa, men den tankar ner dem själv så fort ens ex är "godkänt" eller vad man ska säga.
Citera
2012-01-18, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Hejsan,

Har nyss börjat redigera igen med min Adobe Premiere Pro cs5. Skulle som vanligt först välja mellan DV och HDV. Sedan så klickar jag på nästa, och då kommer ju "New Sequence" Skrev in namnet på den men sen så såg jag att jag inte kunde välja mellan HDV inställningarna bara DV.

Här är en bild på mitt problem, detta visar på Sequence.

http://img638.imageshack.us/img638/1...ocapturera.png

Hur ändrar jag tillbaka?

Använder inte Premiere själv, ska du göra en "capture" eller när dyker problemet upp? Har Du en HDV kamera då? Brukar Du kunna välja HDV? Annars är det inte konstigt om det inte fungerar.
Citera
2012-01-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildisen89
Kör du Trail eller en piratversion? Minns jag rätt så far man sådär få inställningar så har premiere inte installerat de codecs som man får med när man registrerar produkten. Är det en trail så saknar den dessa, men den tankar ner dem själv så fort ens ex är "godkänt" eller vad man ska säga.
Piratversion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in