2012-01-08, 22:26
Medlem
Tja, har suttit och lekt med tanken nu, tror ni att man skulle tjäna pengar på att hjälpa någon som har tex fått motoras på en dyr BMW som inte försäkringen täcker så istället är den värd ungefär 40k istället för 300k och då skulle man kunna kontakta en person som eldade upp bilen åt ägaren mot betalning.

Tror ni att det här hade fungerat ni fattar principen att jag hjälper en person att bli av med bilen, antingen elda upp den eller sno den
Hur mycket tror ni jag hade kunnat fått per bil då, borde jag ta olika betalt för vad för bil det är?
Och hur ska jag fixa kunder på lättast sätt?

OBS- det här är ingen annons, jag undrar bara om det skulle fungera, tänker endast i teorin inget jag kommer att göra- OBS
Citera
2012-01-08, 22:30
Medlem
25-To-Lifes avatar
..ja
Citera
2012-01-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
..ja
Hur fixar man vanliga kunder då? Alltså helt vanliga Svensons.
Citera
2012-01-08, 22:32
Bannlyst
Självklart kan du tjäna pengar på det lägg in en annons på Blocket ditt jävla pucko
Citera
2012-01-08, 22:34
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skhlm99
Hur fixar man vanliga kunder då? Alltså helt vanliga Svensons.

"Svårt" att fixa kunder på så sätt. Du behöver kontakter, kanske fråga runt i din umgänges krets om det är någon som vill få tillbaka pengar på sin bil försäkring? Säg att du gärna hjälper till mot en "mindre" summa. Annars ta upp frågan med dina polare, fråga liksom hur mycket får man tillbaka på försäkring om ens bil blir stulen etc etc, någon kanske nämner något fall där en viss person som kan hjälpa dig?
Citera
2012-01-08, 22:35
Medlem
supraas avatar
Jag ser ingen marknad i det då de bara är att ställa bilen i valfri förort för att den ska bli snodd/ner bränd
Citera
2012-01-08, 22:39
Bannlyst
För helvetet kör bilen till Rosengård i Malmö så har du inte ens ventilgummit kvar ha ha
Citera
2012-01-15, 19:34
Bannlyst
Vanligt i vissa kretsar. Det är inte värsta pengarna men klart det finns.
Citera
2012-01-15, 19:43
Medlem
Ingen kontaktannons och du har din hushmail som signatur?
Citera
2012-02-09, 21:50
Bannlyst
Bränn upp dyrare bil modeller om du ska göra det. Minst hundratusen kronors klassen.
Annars är det inte värt. Låt bïlägarna betala delsummor i förskott.
Citera
2012-02-09, 22:25
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painfree
Vanligt i vissa kretsar. Det är inte värsta pengarna men klart det finns.

I Ronna eller?

Knappast "vanligt". Det kanske ÄR vanligare i VISSA kretsar, men knappast vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in