Finns det nån begåvad/vänlig själ som kan tipsa om hur f-n man ska göra för att få ihop ett fungerande nätverk med två D-link kort?
Har två burkar, en stationär med DSL anslutning med fast IP, har kopplat in ett D-link DWL 510 i den.
Den andra datorn har ett DWL-650 kort, vill nu komma åt den stationäras internetanslutning med den.
Lyckas få båda båda att ansluta med "guiden konfigurera trådlöst nätverk", men bortsett från att de båda hittar ett nätverk får jag inget annat att funka.
har med trådlöst och det är nock svårt att få ihop nätverk där. jag ringde helt enkelt och frågade d-link och fiick hjälp så, de verkade helt enkelt vra det lättaste bland alla dessa 4000 inställningar.
Jag har för mig att man någonstans anger vilket typ av nätverk det skall vara. I detta värde skall det stå AD-HOC eftersom korten skall prata direkt med varandra utan någon accesspunkt.
Jag har för mig att man någonstans anger vilket typ av nätverk det skall vara. I detta värde skall det stå AD-HOC eftersom korten skall prata direkt med varandra utan någon accesspunkt.
Stämmer, den biten funkar, båda burkarna är anslutena till ett AD-HOC nät, problemet är bara att lyckas få fildelning och internet att funka..
Där är problemen, får inte fart på internetdelningen, ping verkar funka...
Får väl inse att jag inte fattar och kalla in lillbrorsan..
Jonas
Det är inte så svårt att göra en internetdelning (internet connection sharing - ICS). Den här länken beskriver vad du måste göra på den stationära och den andra datorn för att det ska fungera. Tips: använd network setup wizard, inte manuell. http://www.practicallynetworked.com/..._ics/index.htm
Det är inte så svårt att göra en internetdelning (internet connection sharing - ICS). Den här länken beskriver vad du måste göra på den stationära och den andra datorn för att det ska fungera. Tips: använd network setup wizard, inte manuell. http://www.practicallynetworked.com/..._ics/index.htm
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!