Citat:
Ursprungligen postat av Elmuffins
Det är just det med kyla och värme jag menar. det är hjärnan som lurar en. Och det är ljust det med olika smak som är exemplet. Vi alla ser samma tavla men tycker olika om den. Hur kan det egentligen vara möjligt när vi alla är byggda likadant. Det är just det som är bevisen. Eller när en del tycker det är kallt och en del tycker det är varmt. Det är ju samma tempratur för alla. Hur kan vi då känna tempraturen olika?
Ja du, hur kan vi tycka olika? Det har mindre med filosofi att göra, mer med psykologi. Vore det inte konstigt om allt tyckte samma? Tyckte du om samma mat, musik, kläder, filmer när du var barn? Du pratar om bevis, vad då för bevis? Att folk tycker olika? Dessutom går ju din långsökta teori inte ihop eftersom jag kallar kallt kallt och du kallar varmt kallt, alltså kan man ju inte märka någon skillnad. Man skulle inte märka mer skillnad bland vad folk tycker om saker om din teori stämde, eftersom du säger att orden också är olika. Om du ser en syltburk när jag ser ketchup, men vi båda kallar det för senap, så märker man ju ingen skillnad, alltså kan du ju inte prata om att folk tycker olika hit och dit. Fattaru?