2012-01-08, 14:41
Medlem
Coraliines avatar
Jag ska eventuellt vittna åt en person i min familj.
Men 2010 åkte jag dit för att jag hade rökt på, och fick pissa och det visade att jag hade det i mig.
När de ropar in mig på rättegången "Sven Svensson", säger de även vad jag är tidigare dömd till eller något? För det här är inget jag vill att min familj ska få reda på, att jag åkte dit för att jag hade rökt på. Och det finns olika orsaker till att jag inte vill att de ska veta.

Så, någon som suttit på rättegång och hört vad de säger när man kommer in? Om de drar upp sånt hos vittnen?

Tack på förhand!
Citera
2012-01-08, 14:50
Medlem
så vitt jag vet så gör dom inte det men det kanske beror på vad det e du ska vittna för/om
Citera
2012-01-08, 14:51
Medlem
När jag var på rättegång senast, så var jag där för att lyssna på en kompis som skulle vittna. De kallade bara in honom med för- och efternamn och förklarade att han var vittne, och så fick han svära eden och förklara vad han hade sett. Dock har han inte vad jag vet blivit tagen för något innan, bara indraget körkort för fortkörning.
Men du borde nog klara dig bra!
Citera
2012-01-08, 15:13
Medlem
Falcãos avatar
Har varit vittne i tre rättegångar och de har aldrig tagit upp något om mitt straffregister. Har också varit åskådare i ett antal fall och inte heller då har jag hört något sådant så lär nog vara lugnt.
Citera
2012-01-08, 15:42
Medlem
xDs avatar
Nej, det ska dem inte göra. De har ingen anledning till det.
Citera
2012-01-08, 15:56
Medlem
25-To-Lifes avatar
Precis. De kommer inte göra det. De kommer ropa upp dig med ditt namn och efternamn, så får du svära och bla blabla. Du behöver inte oroa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in